Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Hon betalar ingenting för hon har inte fått någon fordran. De ska söka henne när min sanering är avslutad.

Okej det var ju verkligen knäppt och det kanske är där skon klämmer. Men då borde dom rimligtvis inte få påföra ränta eller rättare sagt inte vänta med att kräva betalning av henne. Men den skulden var norsk? Har dom helt andra upplägg där?

Okej det var ju verkligen knäppt och det kanske är där skon klämmer. Men då borde dom rimligtvis inte få påföra ränta eller rättare sagt inte vänta med att kräva betalning av henne. Men den skulden var norsk? Har dom helt andra upplägg där?

Den skulden ligger hos ett norskt inkassobolag, precis. Det var bara dom som motsatte sig min sanering av totalt sju borgenärer. Att dom motsatte sig berodde till största del på (tror jag) att min största skuld ligger hos dom och dom i sin tur förlorar alldeles för mycket pengar på min sanering och därför motsatte sig dom (dom kunde acceptera skuldsanering och avskriva skulden i sin helhet om min sanering pågick i sju år ist för fem år). Nu vill dom jävlas tillbaka genom att påföra ränta varje år som är dubbelt så hög som kfm betalar in varje år, tror jag.

Vårt bolån som vi hade i Norge (min fru som medlåntagare) och ligger hos inkasso i Norge och ingår i min sanering. Där har banken sagt att dom inte kommer kräva någon betalning från min fru utan tar det dom får från min sanering och avskriver resten. Det var snällt faktiskt.

Någon som fått samtal idag eller slutet av förra veckan?! Börjar bli nervös och funderar på vad de kan va på för datum nu om de fortfarande kör på som de gjort de senaste två veckorna

Brukar det vara samma betal plan som man får vid inledande som vid slutligt beslut ?

Om det står på den tillfälliga första betalplanen man får vid inledande tex 4 eller 6 månader är detta en indikation på hur långt det kommer ta tills beslutet om skuldsanering?

Som väntat såg jag på min upplysning att "skuldsanering inledd" och flertalet "misskött kredit" står med. Men jag reagerade att det står att dom försvinner redan 2025.

Blev nyfiken om det Kan det hinta om kortare betalningsplan? Väntar på besked nämligen. Men har ju läst här på forumet att anmärkning ska vara kvar i 5år?

Om det står på den tillfälliga första betalplanen man får vid inledande tex 4 eller 6 månader är detta en indikation på hur långt det kommer ta tills beslutet om skuldsanering?
Nej

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp