Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kronofogden har ringt om ansökan

Som väntat såg jag på min upplysning att "skuldsanering inledd" och flertalet "misskött kredit" står med. Men jag reagerade att det står att dom försvinner redan 2025.

Blev nyfiken om det Kan det hinta om kortare betalningsplan? Väntar på besked nämligen. Men har ju läst här på forumet att anmärkning ska vara kvar i 5år?
Vet inte om inledd skuldsanering är tre år men beslutad fem år från inledande.
Min anmärkning är kvar tills dagen då den avslutas dvs fem år.

Vad innebär egentligen "Du måste kunna betala minst en sjundedel av prisbasbelopp per kvartal under din skuldsanering."

Jag var skyldig en miljon men jag kan ju omöjligt betala en sjundel av det per kvartal

Vad innebär egentligen "Du måste kunna betala minst en sjundedel av prisbasbelopp per kvartal under din skuldsanering."

Jag var skyldig en miljon men jag kan ju omöjligt betala en sjundel av det per kvartal
6900 kr per kvartal.

Jasså? Det är något bestämt fast belopp? Oavsett hur stor skuld?
Inte vet jag vad det är du saxat in angående att kronofogden ringt om en ansökan.
En sjundedel av prisbasbeloppet är 6900kr

Betalar man inte månadsvis?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp