Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM och lån av anhörigs bil

Detta bör ju göras om & göras rätt kan man tycka. Börjar bli mer parodi över det hela med kronofogden & polismyndigheten.
Och än mer den sanningen som jag står fast vid.
Säg upp ditt körkort så länge du står under löneutmätning typ.

Nivån ligger nästan så lågt att du inte ens får framföra firmabil då du har löneutmätning. Skulle inte bli förvånad om det blir fall där någon med skulder blir stoppad som kör firmabil.

Fan skamligt. För att man framför ett j*vla fordon?

En rättighet att idag kunna inneha en bil även med skulder om man har körkort. Så som samhället ser ut. UTAN att behöva vara nervös osv för att sånt här ska hända!

Detta bör ju göras om & göras rätt kan man tycka. Börjar bli mer parodi över det hela med kronofogden & polismyndigheten.
Och än mer den sanningen som jag står fast vid.
Säg upp ditt körkort så länge du står under löneutmätning typ.

Nivån ligger nästan så lågt att du inte ens får framföra firmabil då du har löneutmätning. Skulle inte bli förvånad om det blir fall där någon med skulder blir stoppad som kör firmabil.

Fan skamligt. För att man framför ett j*vla fordon?

En rättighet att idag kunna inneha en bil även med skulder om man har körkort. Så som samhället ser ut. UTAN att behöva vara nervös osv för att sånt här ska hända!

Tror jag nämnt det någon gång förut men det finns absolut 0 koppling till löneutmätning

Det där med ägande- och besittningsrätt bör nog förmedlas på ett annat sätt, att det inte finns någon garanti att få ha sina prylar i fred.
En bil bör inte ses som en tillgång, snarare något som en förfogar ansvar över.
Det är hårt och brutalt, men det är eget ansvar och att inse sin egen naivitet och ta smällen när den inträffar.

Nä men du förstår nog vad jag menar! Utmätning eller inte.
Precis. Utmätning.

Men en rättighet att ha bil idag om man har körkort, pga hur samhället ser ut?

Vad är det som gör att samhället ser ut så alla ska ha bil?

Rätt eller fel så ser verkligheten ut så här nuförtiden.
Skaffar Ebba en till bil kommer hon att tänka till innan hon lånar ut den.
För att återgå till trådens frågeställning om vad man kan skaffa/göra för att hindra beslagtagning är ju svaret relativt enkelt.
Har du skulder och utmätningsrisk låna aldrig någons bil, hur absurt det än är.

Rätt eller fel så ser verkligheten ut så här nuförtiden.
Skaffar Ebba en till bil kommer hon att tänka till innan hon lånar ut den.
För att återgå till trådens frågeställning om vad man kan skaffa/göra för att hindra beslagtagning är ju svaret relativt enkelt.
Har du skulder och utmätningsrisk låna aldrig någons bil, hur absurt det än är.

Både nu för tiden och senaste ca 40 åren har det sett ut såhär.

Det är nog en jäkla skillnad på hur myndigheterna arbetar idag jämfört med 40år sen!

I det kring Ebba är det samma, den bilen hade man kunnat ta för 40 år sedan också.

Nu har det bara hänt mej 3 ggr på 30 år , men de gånger man blivit åkt in i poliskontroll för körkorts och nykterhetskontroll , då har jag fått en underlig fråga som jag aldrig förstått varför polisen ställer …. Är det din bil ? Nu har jag fattat varför ! Tycker det är bedrövligt hur en lag får lov att hänga oskyldiga och att lagstiftaren lutar sig mot att det finns kriminella . Lagen behöver ses över och nyanseras . Att ha skulder hos kfm är inte brottsligt och ska heller inte straffa oskyldiga som i godtro lånar ut sin bil ! Fan inte klokt men Sverige i en nötskal !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp