Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

KFM och lån av anhörigs bil

Byt ut löneutmätning mot skulder hos kronofogden om det känns bättre för dig.
Ja och skillnaden är enorm, det är inte ett val av ord även om du inte förstår det.
Det utmäts mängder av egendom från gäldenärer som inte har löneutmätning och inte kan ha det heller.

Ja och skillnaden är enorm, det är inte ett val av ord även om du inte förstår det.
Det utmäts mängder av egendom från gäldenärer som inte har löneutmätning och inte kan ha det heller.
Helt rätt! Dit jag vill komma är att vi som kan ha löneutmätning och gör rätt för oss faller ändå inom samma kategori som en som har skulder hos kronofogden men inte har löneutmätning.

Men nåväl det hör inte hit i vilket fall.

Ja men det har alltså inget, jag upprepar, inget med att man har löneutmätning att göra. Fokusera gärna på ordet inget, det är det viktiga i meningen.

Går ypperligt att utmäta egendom för de som inte har löneutmätning.
Hur ofta händer det?

Helt rätt! Dit jag vill komma är att vi som kan ha löneutmätning och gör rätt för oss faller ändå inom samma kategori som en som har skulder hos kronofogden men inte har löneutmätning.

Men nåväl det hör inte hit i vilket fall.
Nej det hör inte dit, det stämmer. Är ju inte direkt alls som har löneutmätning som kommer "göra rätt för sig" den vägen.

Går ju pröva med analoga liknelser men känns rätt meningslöst.

Då kan vi sammanfatta-om man har skulder hos kfm (för att inte säga löneutmätning)ska inte låna en bil(med andra ord får inte).De som inte har skulder ska inte låna sin bil till någon (man kan ju aldrig veta om man blir av med bilen).

Nej det hör inte dit, det stämmer. Är ju inte direkt alls som har löneutmätning som kommer "göra rätt för sig" den vägen.

Går ju pröva med analoga liknelser men känns rätt meningslöst.
Som med allt annat. Kommer alltid finnas dom som inte gör rätt för sig även fast dom får löneutmätning.

Det är ett väldigt tråkigt tankesätt att inte låta någon få en andra chans i livet, återigen dra inte alla över samma kant!

Som med allt annat. Kommer alltid finnas dom som inte gör rätt för sig även fast dom får löneutmätning.

Det är ett väldigt tråkigt tankesätt att inte låta någon få en andra chans i livet, återigen dra inte alla över samma kant!
Jag har inte dragit någon över någon kant alls.

Jag har inte dragit någon över någon kant alls.
Hoppas inte, för jag skulle nog vilja påstå att det är en väldigt hög andel som vill & försöker göra rätt för sig! Inte direkt som att jag är stolt över att vara under löneutmätning tex. Varit det i 3år nu.
Men man gör väl inte rätt för sig kanske vad vet jag.

Åter till ämnet kanske.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp