Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

KFM och lån av anhörigs bil

Nu har det bara hänt mej 3 ggr på 30 år , men de gånger man blivit åkt in i poliskontroll för körkorts och nykterhetskontroll , då har jag fått en underlig fråga som jag aldrig förstått varför polisen ställer …. Är det din bil ? Nu har jag fattat varför ! Tycker det är bedrövligt hur en lag får lov att hänga oskyldiga och att lagstiftaren lutar sig mot att det finns kriminella . Lagen behöver ses över och nyanseras . Att ha skulder hos kfm är inte brottsligt och ska heller inte straffa oskyldiga som i godtro lånar ut sin bil ! Fan inte klokt men Sverige i en nötskal !

Vad är det du fattat då?
Polisen ställer ju inte den frågan pga att ev kfmskulder, så jag hoppas det inte är det du tror du fattat.

Bara spånar nu men om ägaren i desperation säger att hen tog nycklarna och bilen utan mitt lov. Då kan väl ändå inte kfm utmäta .
Kanske det,men då i desperation anklagar ägaren hen för ett allvarligt brott som hen inte gjort.

Tycka och säga vad man vill men detta är bara fel. Vi som har löneutmätning får nästan en stämpel på sig att man är kriminell mer eller mindre!
Hemskt att det är så idag. Dra inte alla över samma kategori typ!
Kan dock förstå att dom som är kriminella skiter säkert fullständigt i att betala sina skulder. Kör dom sen en bil för 100.000 så blir det ju högintressant för kronofogden.

Men vi som gör rätt för oss faller inom samma kategori hur man än vrider det känns det som.

Tycka och säga vad man vill men detta är bara fel. Vi som har löneutmätning får nästan en stämpel på sig att man är kriminell mer eller mindre!
Hemskt att det är så idag. Dra inte alla över samma kategori typ!
Kan dock förstå att dom som är kriminella skiter säkert fullständigt i att betala sina skulder. Kör dom sen en bil för 100.000 så blir det ju högintressant för kronofogden.

Men vi som gör rätt för oss faller inom samma kategori hur man än vrider det känns det som.

Och det har ju inget med löneutmätning att göra idag heller såklart.

Och det har ju inget med löneutmätning att göra idag heller såklart.
Rätta mig gärna om jag har fel men står man under löneutmätning så har KFM befogenheter att utmäta saker som i detta fall bil.
Står man under en skuldsanering så har inte KFM samma typ av möjlighet?

Rätta mig gärna om jag har fel men står man under löneutmätning så har KFM befogenheter att utmäta saker som i detta fall bil.
Står man under en skuldsanering så har inte KFM samma typ av möjlighet?

Ja men det har alltså inget, jag upprepar, inget med att man har löneutmätning att göra. Fokusera gärna på ordet inget, det är det viktiga i meningen.

Går ypperligt att utmäta egendom för de som inte har löneutmätning.

Ja men det har alltså inget, jag upprepar, inget med att man har löneutmätning att göra. Fokusera gärna på ordet inget, det är det viktiga i meningen.

Går ypperligt att utmäta egendom för de som inte har löneutmätning.
Ordval kan man diskutera hit & dit. Vi är många här inne som besitter den kunskapen om vad det innebär att ha löneutmätning. Speciellt när man haft det några år!

Blir lite off topic på denna tråd känner jag.

Ordval kan man diskutera hit & dit. Vi är många här inne som besitter den kunskapen om vad det innebär att ha löneutmätning. Speciellt när man haft det några år!

Blir lite off topic på denna tråd känner jag.
Ja det är off topic eftersom det saknas koppling till löneutmätning helt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp