- Meddelanden
- 22 632
- Mottagna reaktioner
- 16 055
- Poäng
- 10 747
Vilka är enligt tingsrätten omständigheterna som talar emot att bilen enbart tillhör Ebba? Måste ju vara mer i den vågskålen för ett rättssäkert beslut annars förstår då inte jag beslutet.
Inte f-n frågar jag grannen om hans ekonomi när han ev. vill låna min bil, det är ju absurt.. Då tog nog den goda grannsämjan slut.
Jag misstänker att domen kommer upp på måndag då kan man läsa den, men uppenbart är att tjejen har visat att hon betalar alla bilens "vanliga" kostnader som indikerar att det är hennes fordon. Framförallt bensinkostnader. Detta är enligt ovan citat bevis som TR tycker visar att bilen tillhör henne. För mig är det då helt obegripligt varför bilen ryker.
Om vi säger att bilen på ett år rullar vanliga 1500 mil - om någon annan kört bilen 2 utav dessa 1500 mil (exempelvis) då är det enligt mig helt fel att man utmäter den.
Det är fullt möjligt att det rent lagligt är helt rätt, jag har ingen koll på det. Men tycker inte det är relevant i sammanhanget för om jag ska tycka det är rätt eller fel. För mig är detta fel oavsett vad lagen säger och om lagen säger att det är rätt borde man ändra lagen.
Hade det varit som så att hon inte hade kunnat bevisa någonting då hade jag förstått det, vi måste komma ifrån att folk med utmätning skriver bilar på polare och sedan nyttjar dom. Men att den här tjejen går ut i riksmedia dagligen visar ju att hon förmodligen har rent mjöl i påsen annars är det uppenbart att folk i hennes närhet hade kunnat säga att hon inte brukar köra bilen. Det plus alla bevisen hon presenterat.