Hoppas naturligtvis att det går vägen för dig, jag ser dock inga problem med att lösa det med jämkning, försäljning av bil mm. Får du igenom det så är du dock skuldfri mycket tidigare. Återkom gärna hur det gick med beviljandet.
Tänk bara på att det är handläggaren på skuldsaneringen som tar beslutet, inte din skuldrådgivare. Och det finns exempel på att skuldrådgivare har haft fel förr. Bara så att du inte tror att det redan är klappat och klart. Det kan finnas skäl för avslag som varken du, skuldrådgivaren eller någon här såg komma.Tack, jag uppskattar det verkligen!
Jag ska försöka få rätsida så mycket som möjligt på alla skulder, känns knepigt att sluta betala så jag kommer nog betala det jag kan utan att behöva leva på krediter, nåt av lånen kommer bli lidande men har svårt att avgöra vilket..
Jag återkommer.
Tack än en gång för din input, menade inte att snäsa av dig om det uppfattades så..
Det stämmer som TomTom skriver. Min man fick det på sina två privatlån, för att istället kunna lägga pengarna på börsen nu när det är läge att handla förmånligt.
Han är i o f både företagskund och bolånekund, men det var inga problem! Du kan ansöka direkt via internetbanken. Det kan dock ta ett tag att få besked ...
Lycka till!
Ja, är du inte i behov av pengarna inom kort så är det så ... Om 5-10 år så är (förhoppningsvis) Covid-19 inte ett hot mot världsekonomin. Ta SAS som ett exempel där du kan handla riktigt billigt nu. Staten kommer med största sannolikhet fortsätta att pumpa in pengar där, så handlar du nu så kan du med största säkerhet få ut en liten extrapeng om ex. antal år ...Handla förmånligt nu på börsen? Jeeeez.

Vidare så är det väl så att har man inte råd att losa allt när man leker med fonder/aktier så ska man nog avstå helt!
Tänk bara på att det är handläggaren på skuldsaneringen som tar beslutet, inte din skuldrådgivare. Och det finns exempel på att skuldrådgivare har haft fel förr. Bara så att du inte tror att det redan är klappat och klart. Det kan finnas skäl för avslag som varken du, skuldrådgivaren eller någon här såg komma.
Jag hoppas ju naturligtvis att det går vägen! Och jag håller med om att om du har kommit till den punkten som du verkar är det bästa att släppa och försöka lägga upp buffert, köpa på dig sådant som du vet kommer behövas som vinterkläder etc.Absolut, jag har det i bakhuvudet hela dagarna. Men för att jag och mitt barn ska få en något sånär dräglig tillvaro så kommer jag måsta hoppa över betalning av lån...
Kreditutrymmena jag haft kommer maxas om jag måste betala alla räkningar en månad till...
Kvällarna är värst. När lillen sover och jag är uppe ensam knäcker ångesten mig...
Växte själv upp i en familj där det ibland inte fanns mat på bordet pga skulder hos kfm och jag vill aldrig aldrig utsätta min lille för det...
Det enda jag kan göra är att vänta och se, hoppas och be... Hoppas att bilen säljs fort på auktion för reserverat pris så jag har en buffert och kan betala bort åtmimstone alla krediter och en del på lånen...