Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kaosartad ekonomi, vad göra? Sannolikheten att få en skuldsanering

Finns det lån med säkerhet i bilen? Sälj den annars, betala ner på något lån med det, behåll ca 30k och köp en bil i den prisklassen.
Resten kanske du kan lösa med den så kallade snöbollseffekten

Finns det lån med säkerhet i bilen? Sälj den annars, betala ner på något lån med det, behåll ca 30k och köp en bil i den prisklassen.
Resten kanske du kan lösa med den så kallade snöbollseffekten

Nej, har velat hålla bilen utanför om det skulle gå käpprätt åt h-vete så ingen skulle kunna ta den som inlösen för halva lånet...
Har funderat på det men hur ser KFM på om man har en bil för ca 30.000? Har läst i tidigare trådar att gränsen ofta ligger på runt 28? Eller det kanske var föråldrad info..

Nej, har velat hålla bilen utanför om det skulle gå käpprätt åt h-vete så ingen skulle kunna ta den som inlösen för halva lånet...
Har funderat på det men hur ser KFM på om man har en bil för ca 30.000? Har läst i tidigare trådar att gränsen ofta ligger på runt 28? Eller det kanske var föråldrad info..

En bil för 28 och 30 är samma sak. Exakta beloppet är 28380 i år. En sån bil får man ha om den behövs för att åka till och från jobb

En bil för 28 och 30 är samma sak. Exakta beloppet är 28380 i år. En sån bil får man ha om den behövs för att åka till och från jobb

Ok, det är bra att veta.
Stort tack för matnyttig information!

Jag har som sagt skickat till kommunens skuldrådgivare om ett möte, tycker du jag ska ha is i magen tills jag varit där?
Känns ju egentligen värdelöst att ens överväga sanering då jag i allt annat alltid vill ta ansvar så långt det går för mina handlingar...

Ok, det är bra att veta.
Stort tack för matnyttig information!

Jag har som sagt skickat till kommunens skuldrådgivare om ett möte, tycker du jag ska ha is i magen tills jag varit där?
Känns ju egentligen värdelöst att ens överväga sanering då jag i allt annat alltid vill ta ansvar så långt det går för mina handlingar...

Vidhåller tipset innan, sälj, köp bil för 30tusen, försök hanka dig fram genom betalfria månader på olika lånen

Vidhåller tipset innan, sälj, köp bil för 30tusen, försök hanka dig fram genom betalfria månader på olika lånen

Medlemslånet har jag tyvärr ingen möjlighet att få betalningsfri månad på, provade för några månader sen när det var skralt i kassan. Det andra lånet har jag inte kollat upp möjligheten men får göra det.

Ska kika på och lägga ut bilen så snart ork finnes..
Tack än en gång för dina svar!

Du har möjligtvis inte svar på mina avslutande frågor i första inlägget?

Hur stora är lånen?

Sälj bilen, och ta ett bättre lån än 14% ränta , kanske kan du jämka året ut?

Hur stora är lånen?

Sälj bilen, och ta ett bättre lån än 14% ränta , kanske kan du jämka året ut?

Ena är på strax under 300k och andra är på 400...

Försökte få bättre procent genom lendo för några månader sen men det sket sig pga hur stora mina lån är..

Sälj bilen och lös nedan krediter (hur mycket är de totala skulderna på dessa på?).

Det låter ju som du kanske skulle ha möjlighet till bostadsbidrag? Om du skulle bli av med nedan krediter och minskade boendekostnaden så skulle du gå runt.

”Kreditkort 1 bilkostnader: ca 1200/mån (diesel o dylikt)
Kreditkort 2 personliga utlägg: valfritt men lägger runt 1500 i månaden (inköp av kläder, möbler, mat, detta då lönekontot blir tomt samma dag jag får in lönen...)
Avbetalning på möbler jag köpte när jag flyttade: Runt 1000 i månaden”

Sälj bilen och lös nedan krediter (hur mycket är de totala skulderna på dessa på?).

Det låter ju som du kanske skulle ha möjlighet till bostadsbidrag? Om du skulle bli av med nedan krediter och minskade boendekostnaden så skulle du gå runt.

”Kreditkort 1 bilkostnader: ca 1200/mån (diesel o dylikt)
Kreditkort 2 personliga utlägg: valfritt men lägger runt 1500 i månaden (inköp av kläder, möbler, mat, detta då lönekontot blir tomt samma dag jag får in lönen...)
Avbetalning på möbler jag köpte när jag flyttade: Runt 1000 i månaden”

Kredit 1: Runt 3-4000
Kredit 2: Runt 25000
Möblerna har jag ca 3500 kvar att betala på så är den borta...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp