Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Här har du från facket för statlig myndighet och här står det skulle kunna vara skäl för omplacering eller skulle kunna vara en säkerhetsrisk och tyvärr inte något om att man automatiskt skulle bli sparkad för att man har skulder.
Tusen tack för förtydligandet

Cecilia, det är inte bra för dig att oroa ihjäl dig. Om du har bestämt dig för att släppa allt för att du inte ser nån utväg, ta steget då och ta allt annat när det kommer. För vad hjälper att veta om du får ha kvar jobbet eller inte om du ändå inte ser nån annan utväg än att släppa. Allt löser sig på ett eller annat sätt. Lita på magkänslan.
Jag har varit expert på katastroftankar stora delen av mitt liv. Fruktansvärt jobbigt. Tills jag en dag såg en sentens som träffade direkt mitt i prick och som jag sen dess skriver ner varje år i min nya almanacka. För att påminna mig att katastroftankarna bara är spöken.
”Lös inget problem förrän det verkligen blir ett!” är det jag läste som har hjälpt mig. ❤️

Cecilia, det är inte bra för dig att oroa ihjäl dig. Om du har bestämt dig för att släppa allt för att du inte ser nån utväg, ta steget då och ta allt annat n
Cecilia, det är inte bra för dig att oroa ihjäl dig. Om du har bestämt dig för att släppa allt för att du inte ser nån utväg, ta steget då och ta allt annat när det kommer. För vad hjälper att veta om du får ha kvar jobbet eller inte om du ändå inte ser nån annan utväg än att släppa. Allt löser sig på ett eller annat sätt. Lita på magkänslan.
Jag har varit expert på katastroftankar stora delen av mitt liv. Fruktansvärt jobbigt. Tills jag en dag såg en sentens som träffade direkt mitt i prick och som jag sen dess skriver ner varje år i min nya almanacka. För att påminna mig att katastroftankarna bara är spöken.
”Lös inget problem förrän det verkligen blir ett!” är det jag läste som har hjälpt mig. ❤️

är det kommer. För vad hjälper att veta om du får ha kvar jobbet eller inte om du ändå inte ser nån annan utväg än att släppa. Allt löser sig på ett eller annat sätt. Lita på magkänslan.
Tack Myra. Fler omtänksamma o hjölpsamma som du behövs. Tack för dina värmande ord.

Jag förstår inte mig på de som skriver att det inte skälig att sparka ngn pga skulder / löneutmätning! Varför är det skälig då att sparka de som jobbar inom säk 3 ? Tex flygplats, ekonomi och övriga inom samma säk 3 . Då är det visst skälig, tror jag
Det är skillnad på säkerhetsklassning och ekonomisk bedömning om du jobbar med ”ekonomi” som förövrigt kan vara extremt bred beskrivning av olika arbeten.

Säkerhetsklassade tjänster så görs ju säkerhetsprövningen med stöd av säkerhetskyddslagen och där är det olika vem som gör själva bedömningen beroende på om det är vissa myndigheter eller övriga arbetsplatser. Där bedöms ju mer än bara ekonomin och ofta är det inte just att du bara har massa lån som är problemet utan anledningen till varför man ev undanhållit det som ses som den stora risken i sig. Att man kan vara mer påverkbar från kriminella falanger eller dylikt. Eller om man ex lånat pengar av osköna typer. Där finns inte heller skäl för uppsägning bara för att man inte klarar en uppföljande säkerhetsprövning, däremot kan det ju vara så att företaget inte innehar några tjänster som inte innebär säkerhetsklassning, och då blir det ju svårt att vara bli omplacerad. Ibland köper man väl ut en sådan person alt uppsägning p ga arbetsbrist.

Å vilket bra mantra att läsa dagligen. Lånar det <3 För det är ju så det är.

Det är skillnad på säkerhetsklassning och ekonomisk bedömning om du jobbar med ”ekonomi” som förövrigt kan vara extremt bred beskrivning av olika arbeten.

Säkerhetsklassade tjänster så görs ju säkerhetsprövningen med stöd av säkerhetskyddslagen och där är det olika vem som gör själva bedömningen beroende på om det är vissa myndigheter eller övriga arbetsplatser. Där bedöms ju mer än bara ekonomin och ofta är det inte just att du bara har massa lån som är problemet utan anledningen till varför man ev undanhållit det som ses som den stora risken i sig. Att man kan vara mer påverkbar från kriminella falanger eller dylikt. Eller om man ex lånat pengar av osköna typer. Där finns inte heller skäl för uppsägning bara för att man inte klarar en uppföljande säkerhetsprövning, däremot kan det ju vara så att företaget inte innehar några tjänster som inte innebär säkerhetsklassning, och då blir det ju svårt att vara bli omplacerad. Ibland köper man väl ut en sådan person alt uppsägning p ga arbetsbrist.
Lagen kan tolkas på många olika sätt. Med andra ord finns alltid vägar för att bli av med den stackare? Man har jobbat halva sitt liv utan problem och sen hamnat i skit (skulder) ofrivilligt.

Man vill bli av med stackaren för hen kan vara risk , jag bara ler!

Med andra ord finns alltid vägar för att bli av med den stackare?
Har i mitt jobb sett ett antal mellanchefer göra samma sak pga personkemin...
Så det behöver inte vara relaterat till ekonomi öht.
Vill en chef/ett företag bli av med en medarbetare, då gör dom det. Ibland helt under radarn, ibland klumpigt så det hamnar i media...

Lagen kan tolkas på många olika sätt. Med andra ord finns alltid vägar för att bli av med den stackare? Man har jobbat halva sitt liv utan problem och sen hamnat i skit (skulder) ofrivilligt.

Man vill bli av med stackaren för hen kan vara risk , jag bara ler!
Du får gärna utveckla hur man hamnar i skulder ofrivilligt.

Överskuldsättning kommer alltid att vara en sårbarhet i säkerhetsklassade tjänster.

Har i mitt jobb sett ett antal mellanchefer göra samma sak pga personkemin...
Så det behöver inte vara relaterat till ekonomi öht.
Vill en chef/ett företag bli av med en medarbetare, då gör dom det. Ibland helt under radarn, ibland klumpigt så det hamnar i media...
Det du relaterar till kan vara ett sakligt skäl misskötsamhet, samarbetssvårigheter, inkompetens eller dåliga arbetsprestationer. Vid sådan situationer har arbetsgivaren rätt att avskeda den anställda tillslut pga personliga skäl.En persons privata ekonomi är aldrig ett sakligt skäl så man kan inte jämföra dom två.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp