Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag måste släppa allt rädd att bli av med jobbet

Att du tänker att arbetsgivaren ska döma dig om du söker ett nytt arbete? I Sverige har arbetsgivare fri anställningsrätt, vilket innebär att det är upp till arbetsgivaren att bestämma vem den vill anställa.Det är inget du kan påverka då det inte är diskriminerande att välja bort någon pga att den har skulder om arbetsgivaren tycker det är olämpligt för tjänsten.
Jo det vet jag men om jag blir av med detta ekonomijobb kommer jag inte få något nytt och undrar med tanke på det som signautem.kassakon skrev så är det så blir jag av med detta jobb jag har idag blir jag arbetslös resten av mitt liv eftersom ekonomer inte får nytt jobb med skulder hos kfm.

Jo det vet jag men om jag blir av med detta ekonomijobb kommer jag inte få något nytt och undrar med tanke på det som signautem.kassakon skrev så är det så blir jag av med detta jobb jag har idag blir jag arbetslös resten av mitt liv eftersom ekonomer inte får nytt jobb med skulder hos kfm.
Det finns ju andra jobb att söka isåfall. Såklart verkligen inte vad man önskar, men arbetslös hela livet är bara katastroftankar. Det ordnar sig om man kämpar på!

Fast du fick det jobbet du har nu utan frågor om din privat ekonomi eller någon kreditupplysning du tänker inte logiskt utan mera katastrof tankar nu.Jag tror inte att du kommer att bli av med jobbet eftersom det inte finns något skäl för dig att bli av med jobbet.

Jag har inget svar på det andra, men kanske på detta. Eftersom jag arbetar med ekonomi, och har tillgång till min arbetsgivares konton, så vet jag att det är skillnad på vad som står i lagen och vad som faktiskt kommer att hända. Det kanske är olagligt, eller ofint, att jag förlorar jobbet - men jag vet också att om min chef fick samtal från kronofogdemyndigheten skulle jag omedelbart omplaceras till någon tjänst vars syfte det var att få mig att sluta.

Andra kommer kanske tvärsäkert att säga att det inte är farligt, men ha detta i åtanke. Om du har ett jobb där det finns risk att du löser ett akut problem genom att "låna lite" (även om du aldrig personligen skulle göra något sådant!) så är omplacering, och slutligen uppsägelse på grund av arbetsbrist i din nya tjänst, en fara.
Precis det jag är rädd för o att då söka nya ekonomijobb är svårt då det tas bakgrundskontroll o kreditupplysning. Så förlorar jag mitt nuvarande elonomijobb vid löneutmätning får jag inget nytt utan blir arbetslös så länge jag har skulder. Det känns som ett hårt straff
Det ör detta jag befarae

Det finns ju andra jobb att söka isåfall. Såklart verkligen inte vad man önskar, men arbetslös hela livet är bara katastroftankar. Det ordnar sig om man kämpar på!
Fast alla elonomijobb tas det bakgrundskontroll o kreditupölysning för så så enkelt är det inte

Fast du fick det jobbet du har nu utan frågor om din privat ekonomi eller någon kreditupplysning du tänker inte logiskt utan mera katastrof tankar nu.Jag tror inte att du kommer att bli av med jobbet eftersom det inte finns något skäl för dig att bli av med jobbet.
Fast Kraputt skrev en insändare som jag tror tyvärr kan vara vanlig fast lagen säger något annat

Har behållitt jobbet och bytt tjänst flera ggr under löneutmätning. Inga konstigheter. Jag har inte hört ett ord om detta från cheferna. Om kollegorna vet har jag ingen aning om.
Ja, inne på år 4 av skusan.
...
...
Du behöver inte skicka något brev alls (om du tvunget inte vill skicka in med e-mail).
När det är dags för samtalet kan det vara smart att ha skrivit ner dom viktigaste "stolparna" du anser vara av värde och ta dessa muntligt med handläggaren.
Personligen tyckte jag iaf om att få respons och diskutera istf att skicka ett brev och hoppas att dom förstår...
Men det är nog högst personligt!
Skönt att höra

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp