Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Kostnader är den största risken. Vi har att göra med en person som inte drar sig för att processa, så det kommer inte vara gratis om man förlorar.
Och eftersom att dem som hamnar i klorna på honom redan har det dåligt ställt ekonomiskt så är det nog ingen som har kapitalet som krävs, och är villig att förlora.

Om inte någon välgörare tar på sig att betala. En GoFundMe kanske vore på sin plats? :)

Men det är ju ytterst tveksamt om det hade gjort någon skillnad. Snubben verkar inte hålla på enbart för pengar. Och det enda han skulle riskera att förlora i ett civilrättsligtmål är just pengar. Pengar han dessutom har massvis av.

Jag var lite inne på GoFundMe :)

Jag är villig att bidra till @Terry_s rättsprocess om det sänker aset, lite plåster på såret om något.

Sen förstår jag om Terry inte orkar, känner eller vill lägga ner tiden på en rättsprocess.

Jag var lite inne på GoFundMe :)

Jag är villig att bidra till @Terry_s rättsprocess om det sänker aset, lite plåster på såret om något.

Sen förstår jag om Terry inte orkar, känner eller vill lägga ner tiden på en rättsprocess.
Nej det förstår jag med. och det är nog så för dem flesta. Har man väl fått igenom sin sanering så vill man bara blicka framåt.

Dom utreder inte ett brott, men jag kan förstå hur han menar. Kronofogden är en remissinstans dit politikerna OFTA vänder sig när dom ska forma nya lagar. KFM har ju påverkat politiken, alltså lagstiftaren att korrigera, ändra och skapa lagar.

Dessutom har Kronofogden anmält Adam till polisen flertalet gånger just för att saker och ting ska hända. Dom är i allra högsta grad involverade i processerna om ej för att utreda själva brottet.
Men dom har jurister som mer eller mindre på heltid hanterar honom.
De flesta myndigheter lämnar yttrande när det ska ändras i befintliga lagar som rör deras verksamhet, tillika råder plikt att anmäla brott och oegentligheter man stöter på inom tjänsten.

Ja jo det är ju en självklarhet.

Men i det här fallet har KFM proaktivt kontaktat både lagstiftaren - OCH polisen för att själva få saker att hända.

Ja jo det är ju en självklarhet.

Men i det här fallet har KFM proaktivt kontaktat både lagstiftaren - OCH polisen för att själva få saker att hända.
Det gör de flesta myndigheter när de upptäcker luckor i lagstiftningen.
Inte meningen att gå i polemik, men allt började med ett påstående att KFM skryter om hur många brott de klarar upp.
Detta är direkt felaktigt.

Det gör de flesta myndigheter när de upptäcker luckor i lagstiftningen.
Inte meningen att gå i polemik, men allt började med ett påstående att KFM skryter om hur många brott de klarar upp.
Detta är direkt felaktigt.
Nej det är inte felaktigt. Med all rätt ska de hyllas för sina insatser mot ekonomisk. Brottslighet och ta allt.
Sen att vara en ordbajsare om brott och brott är ju upp till dig. Se huvudproblemet här och fastna inte över ord.

Bilagor

• IMG_6510.jpeg
    IMG_6510.jpeg
    1.3 MB · Visningar: 16
Nej det är inte felaktigt. Med all rätt ska de hyllas för sina insatser mot ekonomisk. Brottslighet och ta allt.
Sen att vara en ordbajsare om brott och brott är ju upp till dig. Se huvudproblemet här och fastna inte över ord.

Ahhh! Allt är bra så länge de går ihop mot brottsligheten så är ja nöjd. Tro aldrig ja varit så här aktiv över få bort honom.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp