Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Det är nog inte pengar heller.

Han hade ju anställd sin mormor och morfar (morfar död sedan några år) att sortera all post han får ifrån myndigheter och liknande.

Dom hade en lön på 270 000 - i månaden. Kör en Volvo som är 10 år gammal och bor på Ringstorp ett område som gränsar till utanförsskapsområden i HBG. Lämnar aldrig lägenheten.

Måste vara tal om sjukdom.

Han hade ju anställd sin mormor och morfar (morfar död sedan några år) att sortera all post han får ifrån myndigheter och liknande.

Dom hade en lön på 270 000 - i månaden. Kör en Volvo som är 10 år gammal och bor på Ringstorp ett område som gränsar till utanförsskapsområden i HBG. Lämnar aldrig lägenheten.

Tror inte ens han hade brytt sig om man gått på familjen istället om nu inte dessa också gömmer Sig.

Tror inte ens han hade brytt sig om man gått på familjen istället om nu inte dessa också gömmer Sig.
Så som han härjat tror jag inte han bryr sig om någon. Det är tomt på empati och kärlek i den där kroppen.

Fast mormor och morfar fick aldrig betalt.
Så det blev en fordran som dem sen "överlät" till honom för att han skulle få ut skattefria pengar :facejoy: Nog fasiken är det så att han tjänar pengar och har det "gott ställt" även om han kör en bil som "bara" är värd runt 200,000 och bor på ringstorp.
Det faktum att han dessutom försökte (detta verkar ha stoppats i TR?) att lyfta ut ersättning för sjuklön till dessa 2 som aldrig fick betalt tyder ju också på att han inte bryr sig om det är stat eller privatperson som blir lidande i slutändan.

Jag skrev fel. Menar att vännen nyligen bytt adress behöver han informera handläggare detta?

Tveksamt, han gör en adressändring och sen ska väl KFM hämta sina uppgifter från skv?
Väldigt få bolag man behöver meddela idag att man flyttat.

Är inte ett dugg insatt men har en nyfiken tanke / fråga. Går det att samla tillräckligt mycket bevis för att på sikt få till en stämning och ett skadestånd? Jag menar Terry och andra har ju lidit enormt på grund av detta, både ekonomiskt och psykiskt.

Är inte ett dugg insatt men har en nyfiken tanke / fråga. Går det att samla tillräckligt mycket bevis för att på sikt få till en stämning och ett skadestånd? Jag menar Terry och andra har ju lidit enormt på grund av detta, både ekonomiskt och psykiskt.
Tveksamt. Det är ett civilrättsligtmål isåfall. Och då finns det andra risker och kostnader inblandade än om det är ett brottsmål.

Vilka andra risker finns det? Extra kostnader och tid förstår jag att det innebär.
Kostnader är den största risken. Vi har att göra med en person som inte drar sig för att processa, så det kommer inte vara gratis om man förlorar.
Och eftersom att dem som hamnar i klorna på honom redan har det dåligt ställt ekonomiskt så är det nog ingen som har kapitalet som krävs, och är villig att förlora.

Om inte någon välgörare tar på sig att betala. En GoFundMe kanske vore på sin plats? :)

Men det är ju ytterst tveksamt om det hade gjort någon skillnad. Snubben verkar inte hålla på enbart för pengar. Och det enda han skulle riskera att förlora i ett civilrättsligtmål är just pengar. Pengar han dessutom har massvis av.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp