Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Jag har ansökt om skuldsanering!

Kronofogden har bara haft 10 år på sig att göra något åt det här. Det ska nog krävas 10 år till innan det verkligen händer någonting.

Någon har lånat 1000 spänn och får ett krav på 2 miljoner och svaret blir: "Vi kan inte göra nåt, det är så lagen ser ut". Underbart system!

"De skryter om sina uppklarade brott."

Du påstod detta...
Ne snarare en
Text myndigheten uttryckt. Försöker bara att försöka stoppa en person som sätter myndigheter och Sveriges alla tingsrätter i arbete dagligen. För att vara en av de mest ”kunniga” så verkar du inte tänka längre dicken. Hellre ett försök att sätta en boll i rullning, än ett självmål.

När blev Kronofogden en myndighet som utreder brott...?

Dom utreder inte ett brott, men jag kan förstå hur han menar. Kronofogden är en remissinstans dit politikerna OFTA vänder sig när dom ska forma nya lagar. KFM har ju påverkat politiken, alltså lagstiftaren att korrigera, ändra och skapa lagar.

Dessutom har Kronofogden anmält Adam till polisen flertalet gånger just för att saker och ting ska hända. Dom är i allra högsta grad involverade i processerna om ej för att utreda själva brottet.
Men dom har jurister som mer eller mindre på heltid hanterar honom.

Dom utreder inte ett brott, men jag kan förstå hur han menar. Kronofogden är en remissinstans dit politikerna OFTA vänder sig när dom ska forma nya lagar. KFM har ju påverkat politiken, alltså lagstiftaren att korrigera, ändra och skapa lagar.
Han tänkte inte till och såg hela tanken bakom detta.

Jag som nu krigat mot den här bedragaren har min uppfattning klar, det är inte KFM som har fel. Dom är lika frustrerade som oss, det är inte kul för dom heller att ha & göra med galningen dagarna i enda, han gör deras arbetsmiljö till ett helvete och han slukar resurser. Inte så att dom tycker om det direkt.

Problemet är dels att domstolarna gör det så jävla bekvämt för sig, dom skickar till KFM för det är enklare. Man lägger över bollen på en annan myndighets planhalva istället för att själva fatta beslut när han (ARS) överklagar första gången. Vissa domstolar gör det men vissa vägrar för dom tycker det är tidskrävande och då lämnar man över ansvaret till KFM.

Sen har också politiken ett ansvarsområde. Det man hade kunnat göra för att lösa både denna - och framtida problem det är att alla skulder automatiskt och utan förbehåll saneras efter 10 år om det är som så att det inte är en skuld till en myndighet + där man inte betalat en krona under dessa tio åren.

Jag som nu krigat mot den här bedragaren har min uppfattning klar, det är inte KFM som har fel. Dom är lika frustrerade som oss, det är inte kul för dom heller att ha & göra med galningen dagarna i enda, han gör deras arbetsmiljö till ett helvete och han slukar resurser. Inte så att dom tycker om det direkt.

Problemet är dels att domstolarna gör det så jävla bekvämt för sig, dom skickar till KFM för det är enklare. Man lägger över bollen på en annan myndighets planhalva istället för att själva fatta beslut när han (ARS) överklagar första gången. Vissa domstolar gör det men vissa vägrar för dom tycker det är tidskrävande och då lämnar man över ansvaret till KFM.

Sen har också politiken ett ansvarsområde. Det man hade kunnat göra för att lösa både denna - och framtida problem det är att alla skulder automatiskt och utan förbehåll saneras efter 10 år om det är som så att det inte är en skuld till en myndighet + där man inte betalat en krona under dessa tio åren.
Kommer kriga ut av helvete ska han veta.
finns inte på kartan att idioten ska in i något han inte e berättigad till.

Kommer kriga ut av helvete ska han veta.
finns inte på kartan att idioten ska in i något han inte e berättigad till.

Jag ringde KFM idag - om 3 dagar kommer borgenärerna anses underättade och delgivna.

24 utav 26 borgenärer har signerat att dom är undergivna.

Idioten - vägrar skriva på. Han får alltså en chans att vara med i betalplanen fortsätter ändå att bråka...

Jag ringde KFM idag - om 3 dagar kommer borgenärerna anses underättade och delgivna.

Idioten - vägrar skriva på. Han får alltså en chans att vara med i betalplanen fortsätter ändå att bråka...
Man blir ju nyfiken på vad hans mål är.
Att han och hans familj tjänar pengar på det är ju klart.
Men vad är poängen med att bara fördröja och hålla på? Han överklagar väl säkert via epost, och det kan man ju schemalägga så det går iväg söndag 23:30 (kanske är så han gör?) också har han gjort arbetet flera veckor i förväg.

Jag fattar verkligen inte vad hans slutgiltliga mål är. Om det bara är att jävlas med okända och myndigheter så brukar det ju vara att man vill ha någon form av förändring.

man kokar! När man tar barskrapet så jävlas han ändå. Vågar inte ens tänka på vad han vill ställa till med när han kommit med.

Man blir ju nyfiken på vad hans mål är.
Att han och hans familj tjänar pengar på det är ju klart.
Men vad är poängen med att bara fördröja och hålla på? Han överklagar väl säkert via epost, och det kan man ju schemalägga så det går iväg söndag 23:30 (kanske är så han gör?) också har han gjort arbetet flera veckor i förväg.

Jag fattar verkligen inte vad hans slutgiltliga mål är. Om det bara är att jävlas med okända och myndigheter så brukar det ju vara att man vill ha någon form av förändring.
Han har antagligen bara detta som mål. Jävlas så mycket som möjligt hela vägen tills de stoppar hans överklagan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp