Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Jag läste om något i oktober man skulle göra för att jämka för nästa år, någon som vet vad det handlar om? Jag skulle vilja jämka nästa år också, jämkade för dom sista 3-4 månaderna detta år.
Alltså, jag ville veta om det var något speciellt man skulle göra nu i oktober för att kunna jämka för 2025.

Alltså, jag ville veta om det var något speciellt man skulle göra nu i oktober för att kunna jämka för 2025.
Precis du måste skicka in en ansökan senast 10 november:

Precis du måste skicka in en ansökan senast 10 november:

Toppen, tack för ett bra svar

Om man jämkar när man har löneutmätning ses det som nackdel av kf vid en eventuell skuldsanering ansökan senare?

Om man jämkar när man har löneutmätning ses det som nackdel av kf vid en eventuell skuldsanering ansökan senare?
Nej inte om det tagits hänsyn till jämkning i beslutet

Kan man även jämka på ersättningar som t.ex föräldrapenning och liknande utbetalningar? Isåfall, får dessa reda på skatteverkets beslut automatiskt eller var skickar jag in det?

Senast ändrad:
Hur brukar arbetsgivare reagera när man skickar in om jämkning? Tänker dom att jaha här är en person med massa skulder och dålig ekonomi eller kan det vara att dom bara ser att man vill balansera det mer för man har ränteutgifter osv.

Hur brukar arbetsgivare reagera när man skickar in om jämkning? Tänker dom att jaha här är en person med massa skulder och dålig ekonomi eller kan det vara att dom bara ser att man vill balansera det mer för man har ränteutgifter osv.
Reagerar inte alls, eftersom man bara behöver skicka in första sidan på beslutet. Den sidan med alla uppgifter om eventuell ränta osv behöver de inte och man behöver inte förklara sig heller.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp