Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Jämka - Så här gör du: Steg för steg

Visst skulle man ange ränteutgifterna likt tidigare år, och att Skatteverket själv reglerar ett lägre belopp för avdraget? Dvs inget man själv behöver göra annorlunda egentligen, mer än att man bara får mindre pengar tillbaka.

Skickade in för 2025 för ca 2 mån, inte hört ett ljud. Någon som är i samma sits och inte fått besked?

Visst skulle man ange ränteutgifterna likt tidigare år, och att Skatteverket själv reglerar ett lägre belopp för avdraget? Dvs inget man själv behöver göra annorlunda egentligen, mer än att man bara får mindre pengar tillbaka.

Jag gjorde så ialf. Sen spelar det ingen roll för mig om dom inte reglerar det. Då kan jag göra det senare.

Skickade in för 2025 för ca 2 mån, inte hört ett ljud. Någon som är i samma sits och inte fått besked?
Det beror nog på att kommunerna kan göra ändringar i skattesatsen fram till sista november. Och att regeringens budget ska klubbas och räknas in.

Skulle inte bli förvånad om det kommer kompletteringsbegäran för att man behöver få veta vad som är lån med säkerhet och inte.

Det beror nog på att kommunerna kan göra ändringar i skattesatsen fram till sista november. Och att regeringens budget ska klubbas och räknas in.

Skulle inte bli förvånad om det kommer kompletteringsbegäran för att man behöver få veta vad som är lån med säkerhet och inte.
Det står klart och tydligt i kvittensen:

Skatteverket har tagit emot din ansökan om jämkning för inkomstår 2025. Skatteverket behandlar nu din ansökan. Är du ansluten till Mina meddelanden får du beslutet i din digitala brevlåda i mitten av december. Annars får du det med post i mitten av januari, till din folkbokföringsadress.

En frågan för är så mycket text att läsa igenom här, men kan jag skattejämka för säg bara december nu i år? Och när måste man skickat in senast då isåfall?

En frågan för är så mycket text att läsa igenom här, men kan jag skattejämka för säg bara december nu i år? Och när måste man skickat in senast då isåfall?

Det går bra, exakt datum är oklart, det beror på när lönerna görs klart hos din arbetsgivare. Men gör du det i slutet av november borde det vara lugnt.

Tack för snabbt svar:) men jag måste som jag förstår själv skicka in något till arbetsgivaren då? Någon blankett från Skatteverket eller går det per automatik

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp