Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inse att det är slut

Du förstår inte hur jag menar. Jag menar att om du inte hade några skulder alls utan var helt ren som ett oskyldigt lamm och gick till en bank och frågade om du får låna lika mycket som du nu är skyldig din släkting så skulle de säga nej. Du tjänar för lite för att få ett blancolån på 600 000 kronor. Det kan du välja att inte tro på om du vill, men så är det.

Så din släkting borde någonstans ha förstått att det finns vissa risker med att låna ut så mycket pengar till någon. I synnerhet om denne någon redan har en massa andra skulder...

Förstår precis vad du menar. Och det jag försöker förklara är att personen jag är skyldig har över 600 i blanco på en årsinkomst på 265000. Så visst går det uppenbarligen.

Det går, det kan nog många här vittna
om dock är lånen hos flertalet olika långivare.

Hej på er. Och tack lasseman..
Det är en tung kväll. Om än tyngre än vanligt. Det lutar åt att vi testar att vara särbos. Ska undersöka saken vidare innan vi bestämmer oss till fullo. Vi ska göra allt så smidigt för barnen som möjligt och fortsätta "som vanligt" fast vara ifrån varandra mer. Jag hoppas det kan få oss att hitta tillbaka till varann. Men jag måste nog ta tag i mig själv först och försöka må bättre.
Hur ska jag tänka nu? Ska jag vänta med ansökan? Stjälper det mig om vi är särbos? Såå mycket tankar som snurrar nu.
Som sagt, varför skulle nånting gå bra för mig.
Ingen som har något att skriva? :(

En skuldsanering tar inte hänsyn till lån någon annan tagit för att kunna hjälpa dig. De är bara din närståendes ansvar. Så även om du tar med din skuld till denne i skuldsaneringen kommer han/hon/du få fortsätta betala 7500 i månaden.

En skuldsanering tar inte hänsyn till lån någon annan tagit för att kunna hjälpa dig. De är bara din närståendes ansvar. Så även om du tar med din skuld till denne i skuldsaneringen kommer han/hon/du få fortsätta betala 7500 i månaden.
Ja absolut. Men även privata skulder ingår ju vad jag förstått och då bör en viss summa gå till denne väl?

Önskar så att någon kunde komma med lite peppande ord. Någon som har nåt som gör att man kan få se en strimma ljus i detta eviga mörker.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp