Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inse att det är slut

Nä, men det behöver du inte eftersom Kronofogden tar hänsyn till vad du har för boendekostnad. Du får berätta vad du har för omkostnader och så anpassar de summan som kan mätas ut efter dina förutsättningar. Den som bor i en lägenhet som kostar mycket får alltså behålla mer pengar än den som bor billigt.
Men hur blir det om jag skulle vara inneboende då?

Det avtalet saknar dock betydelse om det blir någon tvist.. en domstol kan bara konstatera att skulden inte längre är aktuell pgs genomgången sanering.
Skulle möjligheten finnas att skriva avtal med någon form av bindande efftekt om stt skulde ska betalas trots skuldsanering så törs jag lova att den klausulen skulle finnas i varenda låneavtal

Ja, alltså, jag menar att om man nu vill göra rätt för sig mot sin släkting/närstående kan man ju komma överens med denne om att ändå betala tillbaka hela summan. Det finns ju viss risk att denne annars skulle ta det mer personligt än en bank.

Denne släkting måste väl ha fattat att utsikterna lär vara små att någonsin få tillbaka 600 000 kronor som man har lånat ut till en medelinkomsttagare som dessutom har barn att försörja. Det finns ju tex ingen bank i världen som skulle bevilja ett sådant blancolån, även om personen i övrigt vore skuldfri. Vissa kreditförluster kanske man får ta här i livet...

Denne släkting måste väl ha fattat att utsikterna lär vara små att någonsin få tillbaka 600 000 kronor som man har lånat ut till en medelinkomsttagare som dessutom har barn att försörja. Det finns ju tex ingen bank i världen som skulle bevilja ett sådant blancolån, även om personen i övrigt vore skuldfri. Vissa kreditförluster kanske man får ta här i livet...
Fast detta är just banklån. Och självfallet så skulle jag aldrig strunta i att betala tillbaka något dylikt.

Fast detta är just banklån. Och självfallet så skulle jag aldrig strunta i att betala tillbaka något dylikt.

Nu förstår jag inte. Menar du att din släkting har lånat dessa pengar på banken?

Hursomhelst så skulle aldrig du få ett blancolån på 600 000 av din bank, oavsett kreditbetyg. Du har för låg inkomst för det. Att det finns andra som kan få det är en annan sak... Det var bara det jag menade, att din släkting borde ha anat att detta kunde gå åt skogen.

Nu förstår jag inte. Menar du att din släkting har lånat dessa pengar på banken?

Hursomhelst så skulle aldrig du få ett blancolån på 600 000 av din bank, oavsett kreditbetyg. Du har för låg inkomst för det. Att det finns andra som kan få det är en annan sak... Det var bara det jag menade, att din släkting borde ha anat att detta kunde gå åt skogen.
Ja det stämmer. Vet inte riktigt vad du baserar det på. Personen i fråga har betydligt lägre inkomst än vad jag har.

Han/hon menar nog att personen du lånat av lär få ligga ute med pengar i gaaanska många år innan du betalat tillbaka det. Samt att under löneutmätning/skuldsanering får personen bara en liten del varje månad som knappast kommer täcka månadsbetalningar på lånet.

Han/hon menar nog att personen du lånat av lär få ligga ute med pengar i gaaanska många år innan du betalat tillbaka det. Samt att under löneutmätning/skuldsanering får personen bara en liten del varje månad som knappast kommer täcka månadsbetalningar på lånet.
Nej så är det ju. Men eftersom skulden är störst dit går i alla fall mest dit som tur är

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp