Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inse att det är slut

Ja absolut. Men även privata skulder ingår ju vad jag förstått och då bör en viss summa gå till denne väl?

Ja, 37,5% av den totala summan du får betala kommer gå till din släkting under de (vanligtvis) fem åren som skuldsaneringen pågår. Om det fungerar för er kan ni ju därefter fortsätta som innan (även om du rent legalt inte är skyldig något längre).

Ja, 37,5% av den totala summan du får betala kommer gå till din släkting under de (vanligtvis) fem åren som skuldsaneringen pågår. Om det fungerar för er kan ni ju därefter fortsätta som innan (även om du rent legalt inte är skyldig något längre).
Ja. Så om jag ens lyckas få en sanering så måste jag ha i beaktning vad min släkting kan ligga ute med under tiden.

Fast jag behöver antagligen inte ens fundera på det. Blir självklart avslag med min historia.

Jag betalar 11000 ca i löneutmätning på ungefär samma lön som din. Då har jag inga barn att ta hänsyn till så jag tror du får betydligt lägre att betala. Du kan få en hint på kfm sida vad dom kommer dra av din lön. Därifrån kan du ju räkna ut vad din närstående kommer få i månaden.

Jag betalar 11000 ca i löneutmätning på ungefär samma lön som din. Då har jag inga barn att ta hänsyn till så jag tror du får betydligt lägre att betala. Du kan få en hint på kfm sida vad dom kommer dra av din lön. Därifrån kan du ju räkna ut vad din närstående kommer få i månaden.
Har testat. Men förstår inte hur jag ska räkna riktigt. Om jag blir inneboende ska jag räkna med dennes inkomster då? Min särbos? Eller ingen? Ska jag halvera barnbidraget?

Barnen kommer inte vara skrivna dot jag flyttar i så fall. Men kommer givetvis ha dom hos mig/vara med dom så mycket det går. Hur räknas det då?

Jag tror du fyller i det du betalar i "hyra" hos den du bor hos. Å sen är det nog halva barnbidraget.. Tror Lasseman har mer koll på detta.

Ja absolut. Men även privata skulder ingår ju vad jag förstått och då bör en viss summa gå till denne väl?

Ja 37% eller nåt räknade jag välnut? Samma vid löneutmätning så länge du inte har några priomål

Ja. Så om jag ens lyckas få en sanering så måste jag ha i beaktning vad min släkting kan ligga ute med under tiden.

Fast jag behöver antagligen inte ens fundera på det. Blir självklart avslag med min historia.

Inte ens nära självklart.

Jag tror du fyller i det du betalar i "hyra" hos den du bor hos. Å sen är det nog halva barnbidraget.. Tror Lasseman har mer koll på detta.

Låter rätt. Räkna med halva beloppet i förbehåll för barnen om ni ska ha växelvis boende

Låter rätt. Räkna med halva beloppet i förbehåll för barnen om ni ska ha växelvis boende
Tack! I ansökan då, ska jag på barnbidrag skriva i halva summan direkt där då? Hela bidraget går till mig som det är nu men blir skillnad sen.

"Inte ens nära självklart" säger du. Det låter lite hoppfullt åtminstone. Har du några goda råd att ge mig vid ansökan?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp