Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inse att det är slut

Ja det stämmer. Vet inte riktigt vad du baserar det på. Personen i fråga har betydligt lägre inkomst än vad jag har.

Du säger ju att du har ut 22 000 i månaden, alltså tjänar du inte mer än typ 350 000 om året. Det finns ingen bank som beviljar ett blancolån som är nästan dubbelt så stort som någons årsinkomst. Ring gärna och fråga viken bank som helst...

Du säger ju att du har ut 22 000 i månaden, alltså tjänar du inte mer än typ 350 000 om året. Det finns ingen bank som beviljar ett blancolån som är nästan dubbelt så stort som någons årsinkomst. Ring gärna och fråga viken bank som helst...
Hur som helst så vet jag att min släkting har blanco på över 600 med mindre i årsinkomst i mig, så det behöver jag inte fråga :)

Det är inte så att fogden kommer hem och tar barnens sängar och sambons kläder direkt. Har man en massa onödiga prylar som går att sälja så förutsätts det att allt tillhör den skuldsatte och kan mätas ut, om inte annat ägandeförhållande kan bevisas. Det är INTE fråga om att de kliver runt i barnens rum och vänder upp och ned på deras lego och hockeyklubbor. Vanliga möbler, husgeråd kläder och annat som bör finnas i ett hem får man behålla. Har man en hundratums teve, vinkylskåp, en stor flygel och andra sådana lite mer onödiga saker så ryker de. Verktyg, vapen, systemkameror, smycken, golfklubbor... Ja sånt åker förstås med om det inte går att bevisa att det inte är ditt, så sådant får ni helt enkelt stoppa undan eller fixa trovärdiga bevis för att det inte är dina.
KFM skulle aldrig ta barnens sängar mm.. skitprat

Hmm..? Jag har ingen aning. Kanske 300?

Om man bortser från att några nog är barn av dessa så skulle jag säga att av de 300 är 10-15 aktuella hos kronofogden.. Om dina fbvänner är ett tvärsnitt av befolkningen i landet så borde det vara 12.
Jag minns inte exakt vad jag hade tänkt skriva, men något i riktningen att du inte är ensam eller något, jag får återkomma om mitt minne återkommer :)

Kan oxå säga att din sambo kan inte straffas för dina skulder. Det finns en lag som skyddar. Står boende och bil o dennes namn går det inte att mäta ut.

Om bilen står i sambons namn innebär det inte med automatik att den inte kan utmätas. Det står i en lag.

Det är inte så att fogden kommer hem och tar barnens sängar och sambons kläder direkt. Har man en massa onödiga prylar som går att sälja så förutsätts det att allt tillhör den skuldsatte och kan mätas ut, om inte annat ägandeförhållande kan bevisas. Det är INTE fråga om att de kliver runt i barnens rum och vänder upp och ned på deras lego och hockeyklubbor. Vanliga möbler, husgeråd kläder och annat som bör finnas i ett hem får man behålla. Har man en hundratums teve, vinkylskåp, en stor flygel och andra sådana lite mer onödiga saker så ryker de. Verktyg, vapen, systemkameror, smycken, golfklubbor... Ja sånt åker förstås med om det inte går att bevisa att det inte är ditt, så sådant får ni helt enkelt stoppa undan eller fixa trovärdiga bevis för att det inte är dina.

Oj så jag hoppas att dagen jag stöter på en stor flygel aldrig inträffar. Fy fan att försöka få ut en sån. :D

Som jag nämnt förut, kolla på kfms hemsida så ser ni vad som säljs, det som säljs har ju någon gång mätts ut. Klickade runt nu och kollade som snabbast. Smycken, verktyg konst och en uppstoppad björn ( !!!! ) säljs nu bland annat. Den måste också varit förjävla jobbig att få ut.

Hej på er. Och tack lasseman..
Det är en tung kväll. Om än tyngre än vanligt. Det lutar åt att vi testar att vara särbos. Ska undersöka saken vidare innan vi bestämmer oss till fullo. Vi ska göra allt så smidigt för barnen som möjligt och fortsätta "som vanligt" fast vara ifrån varandra mer. Jag hoppas det kan få oss att hitta tillbaka till varann. Men jag måste nog ta tag i mig själv först och försöka må bättre.
Hur ska jag tänka nu? Ska jag vänta med ansökan? Stjälper det mig om vi är särbos? Såå mycket tankar som snurrar nu.
Som sagt, varför skulle nånting gå bra för mig.

Hur som helst så vet jag att min släkting har blanco på över 600 med mindre i årsinkomst i mig, så det behöver jag inte fråga :)

Du förstår inte hur jag menar. Jag menar att om du inte hade några skulder alls utan var helt ren som ett oskyldigt lamm och gick till en bank och frågade om du får låna lika mycket som du nu är skyldig din släkting så skulle de säga nej. Du tjänar för lite för att få ett blancolån på 600 000 kronor. Det kan du välja att inte tro på om du vill, men så är det.

Så din släkting borde någonstans ha förstått att det finns vissa risker med att låna ut så mycket pengar till någon. I synnerhet om denne någon redan har en massa andra skulder...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp