- Meddelanden
- 1 281
- Mottagna reaktioner
- 840
- Poäng
- 717
Stort grattis till dig! Det kan den göra inom 3v.Nu fick jag beslut om skuldsanering . Fyfan vad nöjd. Alla godkänt direkt. Kan de överklaga jag betalar noll
Stort grattis till dig! Det kan den göra inom 3v.Nu fick jag beslut om skuldsanering . Fyfan vad nöjd. Alla godkänt direkt. Kan de överklaga jag betalar noll
Jag tycker också det. Tycker allt tar lite väl lång tid. Ska det ta 1 år att hantera klart ett ärende? Får jag avslag nu är det 1 år till förgäves för ALLA.80 !!!??? Herregud ! Då hade jag ringt handläggaren och frågat om hen tappat pappren nånstans. Det får väl finnas gränser herregud !
Fruktansvärt lång tid. Håller ut ena en vecka till! Sen måste jag nästan ringa och fråga vad det är för problem.För mig tog det ganska exakt 90 dagar från godkänd betalplan till slutgiltigt besked. Så avvakta nån vecka till så borde det dyka upp
Jag har inte efterfrågat din åsikt, men stort tack för din totalt meningslösa input.Om man får inledande tycker jag det är läge att sluta tycka så synd om sig själv och hur ”stressigt” det är att vänta.
Ni har bedömts initialt att vara förtjänta av någonting som man är lyckligt lottad att få. Njut av det istället för att köra offerkortet hur hemskt allt är. Detta är första steget till ett nytt liv för oss alla som får chansen.

Du fick den ändå, free of charge.Tack för din i
Jag har inte efterfrågat din åsikt, men stort tack för din totalt meningslösa input.![]()
Men det ÄR stressigt som fan. Man har kommit så långt men kan fortfarande falla på mållinjen. Skillnaden mellan beviljad skuldsanering och avslag är ju otroligt stor skillnad och påverkar ens fortsatta liv något enormt så klart att väntan på besked är jobbig.Om man får inledande tycker jag det är läge att sluta tycka så synd om sig själv och hur ”stressigt” det är att vänta.
Ni har bedömts initialt att vara förtjänta av någonting som man är lyckligt lottad att få. Njut av det istället för att köra offerkortet hur hemskt allt är. Detta är första steget till ett nytt liv för oss alla som får chansen.
Håller verkligen med ! Inledande tyckte jag inte var speciellt ”lugnande ” för nu skulle man granskas och kontrolleras och svara på 20 kompletterande svåra konstiga frågor om allt möjligt som varit under 10 års tid . Fruktansvärt stressande tid . Det är ingen offerkofta utan sann upplevelse i en svår situation . För min del var det först när förlaget kom som jag kände stor lättnad . Jag har aldrig bara tagit något för givet under preocssen och litat mej tillbaka och tänkt ; Jaha , det är ju självklart att jag ska bli beviljad . ALDRIG !Men det ÄR stressigt som fan. Man har kommit så långt men kan fortfarande falla på mållinjen. Skillnaden mellan beviljad skuldsanering och avslag är ju otroligt stor skillnad och påverkar ens fortsatta liv något enormt så klart att väntan på besked är jobbig.
Vet inte om du själv har skuldsanering men om du har så tvivlar jag starkt på att du upplevde den tiden som lugn och harmonisk.