Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inledande skusan nr 2

80 !!!??? Herregud ! Då hade jag ringt handläggaren och frågat om hen tappat pappren nånstans. Det får väl finnas gränser herregud !
Jag tycker också det. Tycker allt tar lite väl lång tid. Ska det ta 1 år att hantera klart ett ärende? Får jag avslag nu är det 1 år till förgäves för ALLA.

Om man får inledande tycker jag det är läge att sluta tycka så synd om sig själv och hur ”stressigt” det är att vänta.
Ni har bedömts initialt att vara förtjänta av någonting som man är lyckligt lottad att få. Njut av det istället för att köra offerkortet hur hemskt allt är. Detta är första steget till ett nytt liv för oss alla som får chansen.

Tack för din i
Om man får inledande tycker jag det är läge att sluta tycka så synd om sig själv och hur ”stressigt” det är att vänta.
Ni har bedömts initialt att vara förtjänta av någonting som man är lyckligt lottad att få. Njut av det istället för att köra offerkortet hur hemskt allt är. Detta är första steget till ett nytt liv för oss alla som får chansen.
Jag har inte efterfrågat din åsikt, men stort tack för din totalt meningslösa input. <3

Men det ÄR stressigt som fan. Man har kommit så långt men kan fortfarande falla på mållinjen. Skillnaden mellan beviljad skuldsanering och avslag är ju otroligt stor skillnad och påverkar ens fortsatta liv något enormt så klart att väntan på besked är jobbig.

Vet inte om du själv har skuldsanering men om du har så tvivlar jag starkt på att du upplevde den tiden som lugn och harmonisk.

Men det ÄR stressigt som fan. Man har kommit så långt men kan fortfarande falla på mållinjen. Skillnaden mellan beviljad skuldsanering och avslag är ju otroligt stor skillnad och påverkar ens fortsatta liv något enormt så klart att väntan på besked är jobbig.

Vet inte om du själv har skuldsanering men om du har så tvivlar jag starkt på att du upplevde den tiden som lugn och harmonisk.
Håller verkligen med ! Inledande tyckte jag inte var speciellt ”lugnande ” för nu skulle man granskas och kontrolleras och svara på 20 kompletterande svåra konstiga frågor om allt möjligt som varit under 10 års tid . Fruktansvärt stressande tid . Det är ingen offerkofta utan sann upplevelse i en svår situation . För min del var det först när förlaget kom som jag kände stor lättnad . Jag har aldrig bara tagit något för givet under preocssen och litat mej tillbaka och tänkt ; Jaha , det är ju självklart att jag ska bli beviljad . ALDRIG !

Ja det är helt klart en stress , den som säger något annat har inte gått igenom inledande fram till beslut alternativt har man glömt bort hur det känns.

Senast ändrad:
Visst är det stressigt att vänta. Men skuldsanering handlar också om att ändra sin inställning, från att känna sig som ett offer till att se att vi faktiskt fått en enorm chans. Skulderna fanns ju redan innan, och skulle man få avslag så står man “bara” kvar där man redan var. Att få inledande är långt ifrån självklart, många här inne har ju sökt flera gånger utan att ens lyckas med det. Därför känns det lite ovärdigt att fastna i gnäll om väntetider osv.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp