Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Inkasso dra tillbaka från kf ?

Om man sköter sin betal plan för till inkasso men sen börjar göra så de kommer till kf sen att de dra tillbaka den ? Kan man göra det flera gånger eller kan ett inkasso bolag tröttna? Jag tänkte betala större summor till olika inkasso varje månad men kan betyda att vissa kan gå till kf om de inte går med på det dubbla månaden efter vill säga men när de kommer till kf vill jag gärna dra tillbaka de igen. Men tänker att de kanske tröttnar på det till slut ?

Om man sköter sin betal plan för till inkasso men sen börjar göra så de kommer till kf sen att de dra tillbaka den ? Kan man göra det flera gånger eller kan ett inkasso bolag tröttna? Jag tänkte betala större summor till olika inkasso varje månad men kan betyda att vissa kan gå till kf om de inte går med på det dubbla månaden efter vill säga men när de kommer till kf vill jag gärna dra tillbaka de igen. Men tänker att de kanske tröttnar på det till slut ?
Det skulle jag inte chansa få. Inkassobolagen lär garanterat tröttna.. är heller ingen säkerhet att ett inkassobolag drar tillbaka något första gången.. och om dom går med på det krävs oftast ännu större summor.

Det skulle jag inte chansa få. Inkassobolagen lär garanterat tröttna.. är heller ingen säkerhet att ett inkassobolag drar tillbaka något första gången.. och om dom går med på det krävs oftast ännu större summor.
Alla bolag jag hatt har dragit tillbaka både föreläggande och till och med när den ligger som skuld att betala ! Till och med när den ligger som utmätning ! Och inte en gång !

Alla bolag jag hatt har dragit tillbaka både föreläggande och till och med när den ligger som skuld att betala ! Till och med när den ligger som utmätning ! Och inte en gång !
Har inte summorna dragit iväg? Det har det gjort i mitt fall eller ja de få fallen. Det är ju ingen garanti för att det fungerar heller.

Har inte summorna dragit iväg? Det har det gjort i mitt fall eller ja de få fallen. Det är ju ingen garanti för att det fungerar heller.
Ska man bara ta några exempel , tex sileo 1000 kr för att återkalla 40k , mobillån 3k för att återkalla 37k , alektrum 5k för att återkalla 47k , Gothia 3k för att återkalla 34k ..samma gäller Svea osv ! Dom enda som varit svåra för mig var Lowell ! Dom ville ha 8k för 52k ! Men sambon har alltid får betala in 2-3k hos Lowell ! :)

Ska man bara ta några exempel , tex sileo 1000 kr för att återkalla 40k , mobillån 3k för att återkalla 37k , alektrum 5k för att återkalla 47k , Gothia 3k för att återkalla 34k ..samma gäller Svea osv ! Dom enda som varit svåra för mig var Lowell ! Dom ville ha 8k för 52k ! Men sambon har alltid får betala in 2-3k hos Lowell ! :)
Ja det är ju bra, du har haft tur ;) men jag själv fick totalstopp från Lowell och fick istället betala in 23 000 (hela skulden). Sen tycker jag inte man bör chansa för mkt med att låta det gå för ofta till kfm om man inte har råd att pröjsa ännu saftigare summor för att dra tillbaka. Ingen gambling lixom :D
Vissa har tur med gothia andra inte, jag har haft jättetur med dom men som med många inkassobolag, det verkar ju som det beror på handläggaren i mååååånga fall.

Blir någon inkasso slutbetald?
Ja, börja de små som är från 2500 till 10 tusen så blir de ju slutbetalda. Men är osäker isåfall vilket håll jag ska börja från. För jag har större summor som jag inte vet om jag vågar ”spela med” sådana små summor är oftast lätta att betala

Ja det är ju bra, du har haft tur ;) men jag själv fick totalstopp från Lowell och fick istället betala in 23 000 (hela skulden). Sen tycker jag inte man bör chansa för mkt med att låta det gå för ofta till kfm om man inte har råd att pröjsa ännu saftigare summor för att dra tillbaka. Ingen gambling lixom :D
Vissa har tur med gothia andra inte, jag har haft jättetur med dom men som med många inkassobolag, det verkar ju som det beror på handläggaren i mååååånga fall.
Ja, är jätte svårt! Varför fick du tvärstopp hos Lowell då? Jag vet inte alls hur allt funkar men min tanke är att de borde ändå kunna erbjuda någon summa för hur eller hur så får de ju sina pengar. Vet inte alls hur mycket de ”tjänar” på eller hur snabbt de får sin skuld betald via utmätning? Vad som tynger mest? Men som sagt jag har många små, att få bort dom så hade jag fått loss tre tusen kanske. Men samtidigt är jag osäker vilket håll jag ska börja och beta av. Tänker de på trettio och neråt för de sen kommer summor på 60, 90, 100 och de största är på 230 tusen. Sen är väl min tanke lite att jag iallafall betalar som man ska i några månader inte att man gör så de kommer varannan månad eller vad man ska säga. Desto mer som försvinner desto mer pengar får man ju över. Det är ju en chansning

Senast ändrad:
Jag har fått olika inkasso att dra tillbaka fr kf och flera ggr har det varit samma inkasso som dragit tillbaka mot en liten betalning. De jag kommer ihåg är Gothia och Sileo men det var fler.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp