Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso dra tillbaka från kf ?

Nej det får man inte.. men man kan få missbrukad kredit ändå även fast inte det blir utslag. Jag är alldeles för dålig på att förklara det här, säkert någon annan som förklarar bättre. Men har man inga anmärkningar så ska man försöka hålla sig borta och inte leka med skulder i onödan… att sitta med anmärkningar i 3 år suger…. Och oftast kommer inte anmärkningarna samtidigt heller så egentligen blir man drabbad ännu längre.
Så man kan alltså få missbrukad kredit när skulden går från inkasso till kfm, trodde bara man fick på de skulder som finns på UC? Klart man inte ska leka så. Jag har en skuld dock som jag inte kommer kunna betala, så den kanske kommer gå till kfm, så jag tänkte om jag på någon sätt kan ta ut på tiden då jag kan betala av den sen slutet av december. Men vill verkligen få anmärkning...

Så man kan alltså få missbrukad kredit när skulden går från inkasso till kfm, trodde bara man fick på de skulder som finns på UC? Klart man inte ska leka så. Jag har en skuld dock som jag inte kommer kunna betala, så den kanske kommer gå till kfm, så jag tänkte om jag på någon sätt kan ta ut på tiden då jag kan betala av den sen slutet av december. Men vill verkligen få anmärkning...
ja absolut, mina samlade små skitlån som samlades hos sileo fick jag en samlad anmärkning på och de va lån som jag tagit med creditsafe eller bisnode. Har även fått missbrukad kredit från extra lånet, 38an kredit och nano… fick även för credway förut när dom inte tog uc

Kanske udda fråga, Men ifall skulden går till KF och dom drar tillbaka skulden ifall jag betalar in en större summa, slipper man då utslag/anmärkning?

Kanske udda fråga, Men ifall skulden går till KF och dom drar tillbaka skulden ifall jag betalar in en större summa, slipper man då utslag/anmärkning?
Återkallas det innan utslag så blir det ingen anmärkning.

Men missbruk av kredit kan man få även om det inte blir utslag? Det är ju ingen betalningsanmärkning fast lika illa som det ändå..
Det kan man nog, det har inget med kronofogden att göra

Kan du inte få någon betalningsfri månad av någon av dina kreditgivare? Fråga?
Jag fick superdeal med ikano där jag bara behövde betala en visst % ränta i 6 månader. Dvs 740kr istället för 3990kr. Så kolla!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp