Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Inkasso dra tillbaka från kf ?

Kan du inte få någon betalningsfri månad av någon av dina kreditgivare? Fråga?
Jag fick superdeal med ikano där jag bara behövde betala en visst % ränta i 6 månader. Dvs 740kr istället för 3990kr. Så kolla!
Har alla mina hos inkasso nu ::( ångrar att jag inte tänkte på denna metod tidigare. Får ut ca 30 tusen varje månad, 15-18 tusen kan jag lägga på inkasso, får jag börja plugga i januari får jag ut närmare 40 och eventuellt lite övertid . Så kanske kan lyckas! Desto mer som försvinner får man ju loss mer pengar. Vet inte om jag kan lyckas ? Tänker att de är bäst att lägga på de stora först då de är lättare att betala de små om de inte drar tillbaka?

Ok! :D Hur många gånger då ungefär? Jag tror jag ska börja med de lite större och lägga en större summa sen om de små hinner komma till kf betalar jag av dom där isåfall om de är på 3000 kr eller fem. Fått känsla av att det är ändå smidigare för inkasso bolag att dra tillbaka och få tillbaka sin skuld så än via utmätning
Ett tiotal gånger.
Jag prioriterar alltid skulder som kan ge anmärkning om misskött kredit om de går till inkasso.
Sen kommer skulder som redan ligger hos inkasso, där prioriterar jag de som är på större belopp än vad jag skulle klara av att betala i ett svep om de går till kf.
Precis som du säger, en mindre skuld på upp till 5000 kr kan man klara av OM den skickas till inkasso och i fall inkasso inte vill dra tillbaka mot en mindre summa. Ingen katastrof.
Men större skulder vore katastrof om de kom till Kf och inkasso vägrar återkalla. Så tänker jag!

Har alla mina hos inkasso nu ::( ångrar att jag inte tänkte på denna metod tidigare. Får ut ca 30 tusen varje månad, 15-18 tusen kan jag lägga på inkasso, får jag börja plugga i januari får jag ut närmare 40 och eventuellt lite övertid . Så kanske kan lyckas! Desto mer som försvinner får man ju loss mer pengar. Vet inte om jag kan lyckas ? Tänker att de är bäst att lägga på de stora först då de är lättare att betala de små om de inte drar tillbaka?
Ett annat sätt är att förhandla med alla inkassobolag om sänkt månadsbelopp och/eller fryst ränta.

Kanske udda fråga, Men ifall skulden går till KF och dom drar tillbaka skulden ifall jag betalar in en större summa, slipper man då utslag/anmärkning?
Ja du slipper anmärkning OM skulden dras tillbaka inom de 10 dagarna man har på sig att betala.

Ett annat sätt är att förhandla med alla inkassobolag om sänkt månadsbelopp och/eller fryst ränta.
Ja, jag har fryst ränta på en. Har försökt med de andra men de är för nya än. Stör mig lite på mig själv att jag inte tänkte på den metod innan. Men kanske kan klara det ändå .

Ja, jag har fryst ränta på en. Har försökt med de andra men de är för nya än. Stör mig lite på mig själv att jag inte tänkte på den metod innan. Men kanske kan klara det ändå .
Du klarar det! :tummen:

Ja, jag borde göra det! Borde kunna köra samma grej, sen hoppas jag kan börja plugga i januari så får jag 12 tusen extra i månaden får ut ca 30 nu i lön och sen jobba över lite lagom. Och i februari ska jag testa att höja fairlo beroende på hur det ser ut, måste jag inte så struntar jag i det !

Ja, jag borde göra det! Borde kunna köra samma grej, sen hoppas jag kan börja plugga i januari så får jag 12 tusen extra i månaden får ut ca 30 nu i lön och sen jobba över lite lagom. Och i februari ska jag testa att höja fairlo beroende på hur det ser ut, måste jag inte så struntar jag i det !
Det är alltid bra att ha en plan och det har du så håll dig till planen så blir det bra. Ibland får man justera lite. Som du säger, måste du inte höja Fairlo så gör det inte bara för att.

Det är alltid bra att ha en plan och det har du så håll dig till planen så blir det bra. Ibland får man justera lite. Som du säger, måste du inte höja Fairlo så gör det inte bara för att.
Ja, känns bra för tillfället! Måste bara sätta mig ner och avgöra vilka som jag ska försöka få bort först de på 60 och uppåt får vänta lite kan lägga mer på dom sen när jag får mer pengar över som jag hoppas jag ska få till sommaren. Tror jag börjar med de på trettio och går neråt, eller ska man ta och betala av de små först kanske? Har några på 2500 och uppåt till 20 om man ska ta dom först :thinking: Dock Är dom ju lättare att betala om de kommer till kf med.

Ja, känns bra för tillfället! Måste bara sätta mig ner och avgöra vilka som jag ska försöka få bort först de på 60 och uppåt får vänta lite kan lägga mer på dom sen när jag får mer pengar över som jag hoppas jag ska få till sommaren. Tror jag börjar med de på trettio och går neråt, eller ska man ta och betala av de små först kanske? Har några på 2500 och uppåt till 20 om man ska ta dom först :thinking: Dock Är dom ju lättare att betala om de kommer till kf med.
Se till att du säkrar betalningarna till de större skulderna, som du absolut inte vill ska gå till Kf. Räcker pengarna så kan du betala på alla skulder OCH ev släcka den minsta, samma nästa månad, betala alla och släck den minsta. Men räcker inte pengarna så betala på alla utan att betala in extra.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp