Imorgon smäller det. Viktigaste dagen på år

Funkar det inte hos Swedbank kan man kolla andra banker med. Synd att de tog en UC direkt. Jag väntar på mäklarbesök. Nordea har alla mina uppgifter och jag skickade 'min upplysning' till de (man har tillgång till en uppdaterad upplysning via minuc.se). Nordea var nöjd med det för att kunna bedöma ifall det fanns möjligheten till baka in blanko och samtidigt flytta lånet till de (har Nordax 5,3% nu). Så nu hänger det på mäklaren som kommer på torsdag.
Så funkar det inte med Swedbank kan du ju kolla med andra banker.
Ja absolut får jag försöka med andra banker om detta inte går. Men går inte Swedbank med på det, när jag har min bästa uc på MÅNGA år, gör väl troligen ingen annan storbank det heller. Jag kommer, om detta går vägen sänka mina månadskostnader med kanske 10-13 tusen beroende på ränta osv. Jag har satsat ALLT på detta, kämpat i ett år för att få det tt gå runt & utan några nya FF. Sambons lån är egentligen mina lån. Hon står på dem sen ett år just för att det skulle se bättre ut att ha ca 400k var istället för en med över 800k. Men vem vet om man tänkt rätt. Jag loggar in hela tiden i appen i hopp om svar. Mobilen på högsta ljud. Trots att det bara gått några timmar sen ansökan. Illamående.

Ja absolut får jag försöka med andra banker om detta inte går. Men går inte Swedbank med på det, när jag har min bästa uc på MÅNGA år, gör väl troligen ingen annan storbank det heller. Jag kommer, om detta går vägen sänka mina månadskostnader med kanske 10-13 tusen beroende på ränta osv. Jag har satsat ALLT på detta, kämpat i ett år för att få det tt gå runt & utan några nya FF. Sambons lån är egentligen mina lån. Hon står på dem sen ett år just för att det skulle se bättre ut att ha ca 400k var istället för en med över 800k. Men vem vet om man tänkt rätt. Jag loggar in hela tiden i appen i hopp om svar. Mobilen på högsta ljud. Trots att det bara gått några timmar sen ansökan. Illamående.
Tänk på att alla banker inte nödvändigtvis tittar på UC risk. Vissa använder egna bedömningar baserad på belåning och kalp med 6/7% exempelränta. Så bara för att du har bra score och får avslag (ex!) betyder det inte att det blir avslag hos andra.

Tänk på att alla banker inte nödvändigtvis tittar på UC risk. Vissa använder egna bedömningar baserad på belåning och kalp med 6/7% exempelränta. Så bara för att du har bra score och får avslag (ex!) betyder det inte att det blir avslag hos andra.
Okej! Jag bad killen jag pratade med, som säkert inte hade större roll än att klicka i uppgifterna, precis så som man själv kan göra på bankernas hemsida ”hur mycket får jag låna”. Men enligt honom gick kalkylen ihop. Våra ucn ser bra ut. Då BORDE det ju gå. Men väntan känns som en evighet. Får jag veta imorgon? Onsdag? Nästa vecka…?
Det som gör mig lite extra nervös är att de ska kika på kontoutdragen.. där finns ju fairlo, flexlimit & annan skit titt som tätt. Inga stora summor men det kan ju få den att tro/ana att det kanske finns en hel del mer ”dolda lån” från uc. Jag kommer uppdatera så fort jag får höra något

de kollar mest för att se så du inte spelar och har konstiga transaktioner. sålänge du inte skickar pengar till massa olika människor o spelar bort lönen varje månad ska de nog gå bra.

de kollar mest för att se så du inte spelar och har konstiga transaktioner. sålänge du inte skickar pengar till massa olika människor o spelar bort lönen varje månad ska de nog gå bra.
Det låter bra! Nej spelat har jag inte gjort en enda gång på 1.5 år

Det är spännande även för oss som bisittare, men kan tänka mig att ni kommer sova lite oroligt kommande nätter tills ni fått svar.
Jag hoppas på det bästa :)

Hur mycket renoveringar har ni gjort och hur mycket har det ökat värdet på huset?

Hua. Kalkylen gick ihop sa han. MEN uc togs & han skickade ärendet vidare. De skulle återkomma inom ett par dagar. Fy fan orkar ej denna väntan. Exakt allt hänger på detta. Återkommer

Var väl över beloppsgräns för rätten att bevilja, då får en kollega kolla igenom samma.
Borde gå bra, man vill ju inte gärna lägga extra arbete på lån man inte vill bevilja

Det är spännande även för oss som bisittare, men kan tänka mig att ni kommer sova lite oroligt kommande nätter tills ni fått svar.
Jag hoppas på det bästa :)

Hur mycket renoveringar har ni gjort och hur mycket har det ökat värdet på huset?
Ja verkligen några oroliga nätter & dagar framöver nu! Renoverat för kanske dryga 300k. Köpt en bil för dryga 100k. Huset värderat 600k mer än vad vi köpte det för för ca 5 år sedan

Var väl över beloppsgräns för rätten att bevilja, då får en kollega kolla igenom samma.
Borde gå bra, man vill ju inte gärna lägga extra arbete på lån man inte vill bevilja
Vi får hoppas att det är som du säger. Eller om den man kom fram till, bara ska svara på frågor & kan ge allmänna tips & inte alls har mandat att ta några som helst beslut & därför skickar vidare alla ansökningar…

Fortfarande inte ett ljud. Visserligen bara ca 29h sen jag ringde. Men känns som 29 dagar

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp