Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Imorgon ska jag släppa bomben

Alltså nu efter allt så känner man en enorm lättnad noll kr hos kronofogden o noll kronor på inkasso men något har hänt med min mamma hon har blivit helt galen efter allt....Ringer varje dag o messar o typ idiot förklarar mig hur dum ja varit som satt mig i denna situation samt att ja aldrig mer ska ta lån o att ja ska va så tacksam att hon betalat allt detta...detta är andra gången hon hjälper mig. Ja jag är så tacksam verkligen osv men tkr de e fruktansvärt jobbigt när hon hör av sig varje dag o ältar detta...hon vill att ja byter bank te hennes bank så ja kan logga in o visa att ja sköter mina pengar o hon vill verkligen ha stenkoll på mig nu. Ush tkr detta e fruktansvärt jobbigt....är snart 34år o ja känner mig totalt misslyckad just nu. Jag har verkligen lärt mig en läxa o kommer betala tillbaka allt ja lånat har gjort en stående överföring varje månad samt öppnat sparkonto. Vad mer kan man göra
Men det är väl inte så konstigt, du är ju hennes barn! Hon är orolig för dig förstår du väl. Föräldrar fungerar så, min mamma var likadan! Har hon ställt upp och betalat av dina skulder får du väl visa varje månad att du inte spelar eller vad du gör om hon nu kräver det. Hon har väl ingen tillit till dig längre, dags att bygga upp den igen

Ja jag har släppt alla mina små skulden idag till inkasso och kronofogden, på ca 300 000 kr. Sen har jag 2 stora lån på totalt ca 700k. Dom två lånen tänker jag inte släppa eftersom vi betalar dom jämte min utmätning. Så dom 300k tänker jag betala av genom utmätning när det väl starta :)
Varför väljer ni att göra så med de stora lånen? Bara nyfiken för egen del inför utmätning..

Varför väljer ni att göra så med de stora lånen? Bara nyfiken för egen del inför utmätning..
För det ena lånet är mina föräldrar medlånetagare och vi känner jag och min sambo nu när hon fått en inkomst dessutom heltid och får in 14k efter skatt så kan vi betala dom två stora lånen också ... Dessutom så blir det ju en del man får tillbaka på skatten på dom ..tror Norwegian och handelsbanken är 70k ränta om året ...Norwegian är ju typ ett lån som minskar ingen dom första 50% av tiden ...sen är det typ bara amotering ! Så blir ju en slant varje år tillbaka bara från dom ..sen är det ca 80k ränta från dom andra lånen dom kommer dras min löneutmättning...så säkert 40k tillbaka bara per år :) så har vi tänkt :)

För det ena lånet är mina föräldrar medlånetagare och vi känner jag och min sambo nu när hon fått en inkomst dessutom heltid och får in 14k efter skatt så kan vi betala dom två stora lånen också ... Dessutom så blir det ju en del man får tillbaka på skatten på dom ..tror Norwegian och handelsbanken är 70k ränta om året ...Norwegian är ju typ ett lån som minskar ingen dom första 50% av tiden ...sen är det typ bara amotering ! Så blir ju en slant varje år tillbaka bara från dom ..sen är det ca 80k ränta från dom andra lånen dom kommer dras min löneutmättning...så säkert 40k tillbaka bara per år :) så har vi tänkt :)
Så säg jag får tillbaka 40k på skatten , så minskar ju skulden hos kronofogden ganska så snabbt faktiskt...

Hmm... Lånet med medlåntagare förstår jag, vi gör samma. Men tänker vi fel som har tänkt släppa våra två Norwegian lån till KFM? Tänker att räntan betalas väl där också likväl som om vi hade behållt lånet? Avseende skatteåterbäring menar jag då..

Hmm... Lånet med medlåntagare förstår jag, vi gör samma. Men tänker vi fel som har tänkt släppa våra två Norwegian lån till KFM? Tänker att räntan betalas väl där också likväl som om vi hade behållt lånet? Avseende skatteåterbäring menar jag då..
Har ni fler lån än dom ni tänkt släppa? Tänk på att om båda har utmätning finns inga pengar kvar att betala andra lån.

Hmm... Lånet med medlåntagare förstår jag, vi gör samma. Men tänker vi fel som har tänkt släppa våra två Norwegian lån till KFM? Tänker att räntan betalas väl där också likväl som om vi hade behållt lånet?
Så är det absolut , men tror räntan höjs en del va ? Tyckte när jag läste mina villkor att det skulle höjas till 21% då ...och då ökar räntan med 5% ! Så det tänker jag med behålla faktiskt :) jag kommer släppa mellan 280-300k sammanlagt ! Så jag kommer betala av det är tanken ! Däremot så kommer jag vänta på om jag får maxbeslut eller inte ...får jag inte maxbeslut så kommer jag ansöka om det och det kommer väl ge runt 4k extra i månaden i såna fall ...så helt plötsligt från 13k med barnbidrag så höjs det till 17k ...lite skillnad ! Men som sagt bara om jag inte få maxbeslut ! :)

Har ni fler lån än dom ni tänkt släppa? Tänk på att om båda har utmätning finns inga pengar kvar att betala andra lån.
Vi ska släppa allt, men förväntar oss kunna betala det privata lånet ändå. Vi har 4 barn och räknar med att få behålla förbehållssumman för dem, 2 vuxna, bensin till jobbet samt hyra och barnomsorg, samt kostnad för livslång behandling (medicin).

Vi ska släppa allt, men förväntar oss kunna betala det privata lånet ändå. Vi har 4 barn och räknar med att få behålla förbehållssumman för dem, 2 vuxna, bensin till jobbet samt hyra och barnomsorg, samt kostnad för livslång behandling (medicin).
Ja det känner ni ju själva :)
Förmodar ni gjort uträkningen på kfms sida? Annars är den bra och man får ett hum om hur det kommer bli.

Så är det absolut , men tror räntan höjs en del va ? Tyckte när jag läste mina villkor att det skulle höjas till 21% då ...och då ökar räntan med 5% ! Så det tänker jag med behålla faktiskt :) jag kommer släppa mellan 280-300k sammanlagt ! Så jag kommer betala av det är tanken ! Däremot så kommer jag vänta på om jag får maxbeslut eller inte ...får jag inte maxbeslut så kommer jag ansöka om det och det kommer väl ge runt 4k extra i månaden i såna fall ...så helt plötsligt från 13k med barnbidrag så höjs det till 17k ...lite skillnad ! Men som sagt bara om jag inte få maxbeslut ! :)
Tänker jag helt fel att också ränteavdraget blir högre på skatteåterbäringen om nu BN höjs 5% om lånet släpps?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp