Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Imorgon ska jag släppa bomben

Ja det känner ni ju själva :)
Förmodar ni gjort uträkningen på kfms sida? Annars är den bra och man får ett hum om hur det kommer bli.
Den går tyvärr inte att använda när man är två som ska få utmätning. Vi har mailat KFM som har bekräftat vilka summor vi bör få behålla, dvs förbehållsbelopp och det andra.

Tänker jag helt fel att också ränteavdraget blir högre på skatteåterbäringen om nu BN höjs 5% om lånet släpps?
Det blir det ju absolut ! Jag hade förra året ca 200k i bara ränteavdrag...har betalat av 2 tunga nu ! Så kommer väl ligga på mellan 150-170k sen när löneut mätningen startar ! Skulderna kommer minska med minst 7000 kr varje månad ...sen vissa månader blir det betydligt mer ! Sen ränteavdraget varje år är ju faktiskt guld värt !

Alltså nu efter allt så känner man en enorm lättnad noll kr hos kronofogden o noll kronor på inkasso men något har hänt med min mamma hon har blivit helt galen efter allt....Ringer varje dag o messar o typ idiot förklarar mig hur dum ja varit som satt mig i denna situation samt att ja aldrig mer ska ta lån o att ja ska va så tacksam att hon betalat allt detta...detta är andra gången hon hjälper mig. Ja jag är så tacksam verkligen osv men tkr de e fruktansvärt jobbigt när hon hör av sig varje dag o ältar detta...hon vill att ja byter bank te hennes bank så ja kan logga in o visa att ja sköter mina pengar o hon vill verkligen ha stenkoll på mig nu. Ush tkr detta e fruktansvärt jobbigt....är snart 34år o ja känner mig totalt misslyckad just nu. Jag har verkligen lärt mig en läxa o kommer betala tillbaka allt ja lånat har gjort en stående överföring varje månad samt öppnat sparkonto. Vad mer kan man göra
Tycker du verkligen att det är konstigt att någon som lånat ut såpass mycket pengar vill se till att det inte händer igen? Herre säger jag. Var glad att det finns någon som kunde göra detta istället. För mig finns ingen. Jag får reda ut min situation själv. Vilket iofs är jättebra. För folk inser inte riktigt allvaret förens man står utan någon som bailar ut en i tid och otid.

Det blir det ju absolut ! Jag hade förra året ca 200k i bara ränteavdrag...har betalat av 2 tunga nu ! Så kommer väl ligga på mellan 150-170k sen när löneut mätningen startar ! Skulderna kommer minska med minst 7000 kr varje månad ...sen vissa månader blir det betydligt mer ! Sen ränteavdraget varje år är ju faktiskt guld värt !

Jag har ganska bra koll på kronor ut/in här hemma, men måste erkänna att räntorna på varje lån har jag NOLL koll på. Ingen aning vad vi betalar per år. Förra året hade vi 80k var i deklarationen i ränteavdrag, så långt vet jag. Men vad som kommer framåt har jag ingen aning om... Vi har tillsammans ca 1,4 milj i skulder som kommer en efter en förfalla till KFM för löneutmätning.

Jag har ganska bra koll på kronor ut/in här hemma, men måste erkänna att räntorna på varje lån har jag NOLL koll på. Ingen aning vad vi betalar per år. Förra året hade vi 80k var i deklarationen i ränteavdrag, så långt vet jag. Men vad som kommer framåt har jag ingen aning om... Vi har tillsammans ca 1,4 milj i skulder som kommer en efter en förfalla till KFM för löneutmätning.
Då fick ni ju en bra slant sist vid återbäringen , kommer bli mer ränta sen som blir dröjsmålsränta..dock på mina lån är det inte super stor skillnad faktiskt ...däremot är det väl 2st lån som är betydligt högre ! Dom jag satsa på att betala av snabbast !

Då fick ni ju en bra slant sist vid återbäringen , kommer bli mer ränta sen som blir dröjsmålsränta..dock på mina lån är det inte super stor skillnad faktiskt ...däremot är det väl 2st lån som är betydligt högre ! Dom jag satsa på att betala av snabbast !
Ja vi fick en del i april som då gick till att betala privata skulder så inget som påverkade ränta. Vi tänker att våra lån är så stora att vi inte kommer kunna betala dem på kort tid, utan får acceptera att det kommer ta några år. Då gör det oss inget att det blir extra ränta.. en del får vi ju tillbaka som då går till lånen varje år, borde bli ca 70 000 per år i återbäring för mig och sambon som går till skulderna utöver löneutmätningen.

Ja vi fick en del i april som då gick till att betala privata skulder så inget som påverkade ränta. Vi tänker att våra lån är så stora att vi inte kommer kunna betala dem på kort tid, utan får acceptera att det kommer ta några år. Då gör det oss inget att det blir extra ränta.. en del får vi ju tillbaka som då går till lånen varje år, borde bli ca 70 000 per år i återbäring för mig och sambon som går till skulderna utöver löneutmätningen.
Så tänker jag med faktiskt !

Kan tillägga att det är båda mina föräldrar som lånat ut pengar o hjälpt mig lösa kronofogden o inkasso skuld men de är bara min mamma som ringer och e galen o gapar på mig. Min pappa ringer då o då o frågar mest hur ja mår o hur de går med allt...går lättare o prata med han...vi har alltid haft en bra relation. Jag o min mamma har aldrig riktigt haft en bra relation så är väl lite pga av de kanske. Men jag e tacksam de är jag men bara jobbigt när hon ringer o gapar o skriker på mig o säger de va runt gjort...ja jag vet de...o hon bara fortsätter o tjata o älta :(. Ibland önskar jag att ja nästan inte berättat för de känns som vår relation blivit så mkt sämre nu :(

Kan tillägga att det är båda mina föräldrar som lånat ut pengar o hjälpt mig lösa kronofogden o inkasso skuld men de är bara min mamma som ringer och e galen o gapar på mig. Min pappa ringer då o då o frågar mest hur ja mår o hur de går med allt...går lättare o prata med han...vi har alltid haft en bra relation. Jag o min mamma har aldrig riktigt haft en bra relation så är väl lite pga av de kanske. Men jag e tacksam de är jag men bara jobbigt när hon ringer o gapar o skriker på mig o säger de va runt gjort...ja jag vet de...o hon bara fortsätter o tjata o älta :(. Ibland önskar jag att ja nästan inte berättat för de känns som vår relation blivit så mkt sämre nu :(
Ångrar med att jag berättade faktiskt , upplever precis samma !

Det kommer bli bättre med tiden, hon är besviken och har svårt att lita på dig nu. Du får jobba tillbaka tilliten, kommer ta tid.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp