Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur man ska gå vidare?

Jag blev lite fundersamt faktiskt kring hxn bedömning . Först o främst börjat hxn om att det är så lång process med skuldsanering och det är inte alls lätt att få men samtidigt löneutmätning är det som väntar oss under många år. Och att den testet som vi har gjort är inte relevant, det är mycket djupare än vi tror när det gäller såna bedömningar. Och att vi ska ha mera med löneutmätning än ni har nu.
Jag fattar detta också.
Vi kommer aldrig att bli skuldfria med löneutmätning.
Om jag har inte nämnt skuldsanering skulle hxn inte tala om den möjligheten alls.

Vid nästa möte om vi vill att hxn ska hjälpa oss med ansökan får hxn neka det ?
Det första man bedömmer i en skuldsanering är insolvens.
Om ni är unga och har jobb och ni beräknas kunna återbetala inom X antal år med löneutmätning så kommer man avslå ansökan där och inte gå vidare till skäligheten ens.

Även om det finns vänligt inställda människor på detta forumet så ska det mesta här tas med en nypa salt.
Jag antar att eran rådgivare har fått all information och kan då göra en bättre bedömning än någon här.

Som sagt, det kostar inget att göra en ansökan. Där kommer ni också få svart på vitt vad som är till er nackdel om något finns.
Ansök och hoppas på det bästa.

Om ni är unga och har jobb och ni beräknas kunna återbetala inom X antal år med löneutmätning så kommer man avslå ansökan där och inte gå vidare till skäligheten ens.

Även om det finns vänligt inställda människor på detta forumet så ska det mesta här tas med en nypa salt.
Jag antar att eran rådgivare har fått all information och kan då göra en bättre bedömning än någon här.

Som sagt, det kostar inget att göra en ansökan. Där kommer ni också få svart på vitt vad som är till er nackdel om något finns.
Tack för svaret!

Jag tar inte ila upp verkligen någons tips då alla vill väl , ingen menar ila och samtidigt till slut beslut är vårt men otrolig tacksam för allas synpunkter/förslag.

Med ränta 2.1 mil blir 3.5 mil. Hur man ska kunna betala den summa inom rimlig tid undrar jag/vi.
Ok om man får en löneökning på 50tusen skulle det gå.
Vi är inte så unga , mannen nästan 60 och jag närmar mig 50.

Skulle inte sätta så stor tillit till kompetensen hos en enskild budget- och skuldrådgivare.

Tack för svaret!

Jag tar inte ila upp verkligen någons tips då alla vill väl , ingen menar ila och samtidigt till slut beslut är vårt men otrolig tacksam för allas synpunkter/förslag.

Med ränta 2.1 mil blir 3.5 mil. Hur man ska kunna betala den summa inom rimlig tid undrar jag/vi.
Ok om man får en löneökning på 50tusen skulle det gå.
Vi är inte så unga , mannen nästan 60 och jag närmar mig 50.
När man söker skuldsanering så är det personligt.

Dvs, om du har 150,000 men din man har resten så kan det vara att din man blir beviljad men inte du.
Har du 2.1 ensam och det är lån utan säkerhet (bil, båt, bostad) och inte tjänar 150,000 i månaden så kommer du nog klara första steget och då är det skäligheten man tittar härnäst på.

När man söker skuldsanering så är det personligt.

Dvs, om du har 150,000 men din man har resten så kan det vara att din man blir beviljad men inte du.
Har du 2.1 ensam och det är lån utan säkerhet (bil, båt, bostad) och inte tjänar 150,000 i månaden så kommer du nog klara första steget och då är det skäligheten man tittar härnäst på.
Ja det förstår man.

Problemet är att våra flesta av Bianco lån är gemensama så ingen aning hur dom skiljer på detta. Jag står som medlåntagare pa några av Bianco lån.
Sen står jag som huvudlåntagare och han står som medlåntagare på någon av lån.

Ja det förstår man.

Problemet är att våra flesta av Bianco lån är gemensama så ingen aning hur dom skiljer på detta. Jag står som medlåntagare pa några av Bianco lån.
Sen står jag som huvudlåntagare och han står som medlåntagare på någon av lån.
Alla gemensamma lån kommer stå i vars o ens ansökningar i sin fullhet.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp