Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur man ska gå vidare?

Alla gemensamma lån kommer stå i vars o ens ansökningar i sin fullhet.
Korrekt.
Men det förtäljer ju inte hur mycket TS faktiskt har i sitt namn.
Att den totala skuldbördan i hushållet är 2.1 betyder ju inget när man ansöker om skuldsanering. Det är den enskilda individens skuldbörda som hanteras

Korrekt.
Att den totala skuldbördan i hushållet är 2.1 betyder ju inget när man ansöker om skuldsanering. Det är den enskilda individens skuldbörda som hanteras
Jag har räknat och om jag ska skicka in en ansökan skulden ligger på 1.8 mil på mig och på min man ligger samma.

Det har jag inte sagt något om.
Det betyder inte att det han skriver är korrekt.
Läser du hela tråden så kan du se att vi gått igenom uppgifterna noggrant och att det jag skrivit är korrekt eller väldigt nära.

Jag har räknat och om jag ska skicka in en ansökan skulden ligger på 1.8 mil på mig och på min man ligger samma.
Dåså, om du inte tjänar väldigt bra så kommer det inte vara insolvens som avgör din skuldsanering eller ej.
Oavsett vad någon här eller på kommunen säger så vet vi inte vad eventuella problem KFM kan hitta är utan en ansökan.

In med ansökan. Får du igenom den så får du. Får du inte så får du en anledning till varför och också en hint om vad du eventuellt behöver förändra.

Dåså, om du inte tjänar väldigt bra så kommer det inte vara insolvens som avgör din skuldsanering eller ej.
Oavsett vad någon här eller på kommunen säger så vet vi inte vad eventuella problem KFM kan hitta är utan en ansökan.

In med ansökan. Får du igenom den så får du. Får du inte så får du en anledning till varför och också en hint om vad du eventuellt behöver förändra.
Så tänker jag ungefär att det är värt att testa och se hur KFM bedömer ansökan.

Jag lägger in alla lån som står på Min UC i min ansökan och på hans ansökan separat efter möte med skuldrådgivare nästa vecka. Få se om hxn hjälper med det eller inte men oavsett skickar vi.

Under ansökningstiden ska vi betala in ExtraLånet och försöka spara.

Så tänker jag ungefär att det är värt att testa och se hur KFM bedömer ansökan.

Jag lägger in alla lån som står på Min UC i min ansökan och på hans ansökan separat efter möte med skuldrådgivare nästa vecka. Få se om hxn hjälper med det eller inte men oavsett skickar vi.

Under ansökningstiden ska vi betala in ExtraLånet och försöka spara.
Inte bara lånen på "Min UC". Alla lån och skulder ska in. även privata

Korrekt.
Jag vet. Har haft skuldsanering o även min man. Vi hade gemensamma lån o egna lån så jag vet hur det hanterades. Jag svarade bara på det TS skrev om "att våra flesta av Blanco lån är gemensamma så ingen aning hur dom skiljer på detta." Att lånen kommer att tas med i sin fullhet på båda o det kommer betalas in till dessa från bådas skuldsanering om nu båda får skuldsanering.

Jag tycker att det är bara konstigt att HxN inte alls nämnt alternativ att söka skuldsanering utan tipsat om att släppa allt och prata med chef om löneutmätning som ska pågå under många år.

När jag nämnt skuldsanering möjlighet då börjat HxN att säga att det är mycket svårt att få detta beviljad istället att säga att vi kanske ska testa och söka.

Jag tycker att det är bara konstigt att HxN inte alls nämnt alternativ att söka skuldsanering utan tipsat om att släppa allt och prata med chef om löneutmätning som ska pågå under många år.

När jag nämnt skuldsanering möjlighet då börjat HxN att säga att det är mycket svårt att få detta beviljad istället att säga att vi kanske ska testa och söka.
Tycker också det låter märkligt! Man måste ju inte ha löneutmätning i flera år för att få en skuldsanering beviljad. Om ni uppfyller insolvenskrav och inte har något som uppenbart hindrar en skuldsanering, förutom de nyligen tagna lånen, är det väl bara att söka.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp