Lock
V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 207
Årets medlem
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
- Meddelanden
- 3 253
- Mottagna reaktioner
- 1 620
- Poäng
- 1 207
Det första man bedömmer i en skuldsanering är insolvens.Jag blev lite fundersamt faktiskt kring hxn bedömning . Först o främst börjat hxn om att det är så lång process med skuldsanering och det är inte alls lätt att få men samtidigt löneutmätning är det som väntar oss under många år. Och att den testet som vi har gjort är inte relevant, det är mycket djupare än vi tror när det gäller såna bedömningar. Och att vi ska ha mera med löneutmätning än ni har nu.
Jag fattar detta också.
Vi kommer aldrig att bli skuldfria med löneutmätning.
Om jag har inte nämnt skuldsanering skulle hxn inte tala om den möjligheten alls.
Vid nästa möte om vi vill att hxn ska hjälpa oss med ansökan får hxn neka det ?
Om ni är unga och har jobb och ni beräknas kunna återbetala inom X antal år med löneutmätning så kommer man avslå ansökan där och inte gå vidare till skäligheten ens.
Även om det finns vänligt inställda människor på detta forumet så ska det mesta här tas med en nypa salt.
Jag antar att eran rådgivare har fått all information och kan då göra en bättre bedömning än någon här.
Som sagt, det kostar inget att göra en ansökan. Där kommer ni också få svart på vitt vad som är till er nackdel om något finns.
Ansök och hoppas på det bästa.