Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur man ska gå vidare?

Tycker också det låter märkligt! Man måste ju inte ha löneutmätning i flera år för att få en skuldsanering beviljad. Om ni uppfyller insolvenskrav och inte har något som uppenbart hindrar en skuldsanering, förutom de nyligen tagna lånen, är det väl bara att söka.
Ja eller hur!
Och sagt att vi blir inte första med löneutmätning utan det är många som har löneutmätning , otrolig många. Jag tappade hakan helt o hållet. Vet ej om HxN kör någon taktik!
Vi får se helt enkelt vad kommer HxN att säga nästa vecka men oavsett kommer vi skicka ansökan med HxN eller utan HxN.

Har man över 1.5MSEK i skulder och är 50+ finns ingen rimlighet i att INTE söka skuldsanering imo.

Ofta har man ju lån med sämre ränta om man lyckats skuldsätta sig med sådana belopp, och då talar det inte för att det ska finnas någon rimlighet i att kunna lösa det med enbart löneutmätning.

Släpp allt, skicka in en ansökan och hoppas på det bästa, oavsett finns det bara ett håll att gå.

Har man över 1.5MSEK i skulder och är 50+ finns ingen rimlighet i att INTE söka skuldsanering imo.

Ofta har man ju lån med sämre ränta om man lyckats skuldsätta sig med sådana belopp, och då talar det inte för att det ska finnas någon rimlighet i att kunna lösa det med enbart löneutmätning.

Släpp allt, skicka in en ansökan och hoppas på det bästa, oavsett finns det bara ett håll att gå.
Tack!

Så resonerar jag också.

Jag pratade men min vän om vår situation och att om 3 dvs 5 år försvinner 4 lån som vi har så det handlar om ca 18 000 kr som vi ska ha i plånboken när dom är avslutade.
HxN tyckte det var så jäkla synd att vi kan ej stå ut med alla betalningar och HxN ska prata vidare med sin sambo om dom ska hjälpa oss så vi kan betala Snabba Lån dvs ge oss ca 220 tkr som vi behöver och betala av snabba lån så om 5 år att vi lånar dom pengarna och ge tillbaka dom.
HxN återkommer efter helgen. Jag svarade att vi ska fundera över detta.
Vad ska man göra , ska man ta hjälp från dom eller ska man strunta i det o söka skuldsaneringen?
Dom är rika och har inga problem med det att vänta för dom pengarna.
Jag är i stor dilemma!

Senast ändrad:
Skuldsanering är den bästa lösningen i mitt tycke. Då blir ni absolut skuldfria och har inte en krona lån i erat namn. Dessutom har ni förutsättningar tror jag för kortare på betalplan på 3-4 år.
Dessutom med tanke på all ränta och att ni kommer slippa betala ett par miljoner via skuldsanering. Pengar ni absolut kan göra annat för i framtiden.

Skuldsanering är den bästa lösningen i mitt tycke. Då blir ni absolut skuldfria och har inte en krona lån i erat namn. Dessutom har ni förutsättningar tror jag för kortare på betalplan på 3-4 år.
Dessutom med tanke på all ränta och att ni kommer slippa betala ett par miljoner via skuldsanering. Pengar ni absolut kan göra annat för i framtiden.
Ja , det är bästa lösningen att man blir beviljad saneringen men frågan är om vi får den.
Det borde vi få enligt alla parameter men man vet aldrig hur dom bedömer.

Vad får dig att tro att dem skulle få kortare betalplan?

Hon är under 50 och han under 60. Kortare betalplan är mest troligen inte aktuellt.

Pratade igen med Remember idag så dom har godkänt betalningsplan tom maj 2025 att jag betalar 3700 kr varje månad.
Så det är positivt ändå så man vinner lite på tiden.
Tror ni att man kan göra samma med Sevenday, Ica och Santander?
Det skulle mycket underlätta så vi slipper löneutmätning i väntar för svar om saneringen.

Vad får dig att tro att dem skulle få kortare betalplan?

Hon är under 50 och han under 60. Kortare betalplan är mest troligen inte aktuellt.
Många skulder är rätt gamla, dom kommer betala kunna betala relativt stor del av sina skulder på 4 år (ca 60-70% av kapitalbeloppet) medan jag betalar lite över 30%). Frågade vad som krävs för förkortat betalplan i min situation. Handläggaren sa att om jag kunnat betala över 50% och skulderna vart äldre hade det vart mer motiverat att kolla på.

Sen har dom 2 barn dessutom. Vilket brukar vara en annan anledning till kortare betalplan. Sen spelar ålder en stor roll här också. I 50-60 års åldern är det väldigt vanligt med kortare betalplan så där har du lite fel uppfattning.

Ja , det är bästa lösningen att man blir beviljad saneringen men frågan är om vi får den.
Det borde vi få enligt alla parameter men man vet aldrig hur dom bedömer.
Jag vet baserat på all information i denna tråd att nu har mycket bättre förutsättningar än mig.

Ni har äldre skulder än vad jag hade
Jag är ca 30 år - ni är betydligt äldre
Ni har 2 barn - jag har inga
Jag hade spelberoende
Ni är kvalificerat insolventa och går back varje månad
Ni har gjort mer än mig för att betala allt vad ni kan på skulderna
Men även allt annat som presenterats här. Jag ser typ inte hur ni kan bli nekade. Speciellt barn och ålder väger tungt i skälighetsbedömningen, där har ni stor fördel motför mig

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp