Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur många har gått ut svenska kyrkan ?

får man begravas i kyrkan om man går ut? har alltid hört man får begravas annars ute i skogen :XD

Nej, inte i själva kyrkan, men i kapellet som vanligtvis ligger intill eller i anslutning till kyrkan... :)

Nej, inte i själva kyrkan, men i kapellet som vanligtvis ligger intill eller i anslutning till kyrkan... :)

Min far hade gått ur kyrkan, han fick varken begravas i kyrkan eller i kapellet. Det fick bli på kyrkogården/asklunden. När jag tänker efter känner jag ingen som blivit begravd i varken kyrkan eller kapellet... det har nog alltid varit kyrkogården eller gravasklunden ;)

Min far hade gått ur kyrkan, han fick varken begravas i kyrkan eller i kapellet. Det fick bli på kyrkogården/asklunden. När jag tänker efter känner jag ingen som blivit begravd i varken kyrkan eller kapellet... det har nog alltid varit kyrkogården eller gravasklunden ;)

Märkligt, för jag har själv varit med och begravt både min far och min moster i kapellen, som bägge två hade gått ut Svenska kyrkan. De bodde även på olika orter i landet...

Jag gick ur för några år sedan. Lite knas att de får ta pengar från mig varje månad när jag är av en annan kultur och inte har med kyrkan att göra men det är ju inget de tar hänsyn till förstås..
Vad är du ifrån ? ❤️

Vad är du ifrån ? ❤️

Jag är född i Sverige men min mamma är inte det. Vet inte om jag vågar säga från var :S . Men i och med att jag är hennes dotter så har jag enligt tradition "ärvt" hennes religion. Det var åtminstone när jag var yngre mycket viktigt att vi (jag och mitt syskon) skulle få en uppväxt som var traditionell men det är svårt i Sverige idag. Jag tror inte på någon gud ändå så är ganska tacksam att jag sluppit den mest religiösa biten.

Jag är född i Sverige men min mamma är inte det. Vet inte om jag vågar säga från var :S . Men i och med att jag är hennes dotter så har jag enligt tradition "ärvt" hennes religion. Det var åtminstone när jag var yngre mycket viktigt att vi (jag och mitt syskon) skulle få en uppväxt som var traditionell men det är svårt i Sverige idag. Jag tror inte på någon gud ändå så är ganska tacksam att jag sluppit den mest religiösa biten.
Förstår och det är klart du ska våga säga var. Människans värde är lika oavsett kultur, ursprung läggning mm
Kram❤️❤️

Lämnade för många år sedan, gifta mig är inget jag har tänkt och i jorden kommer ja nog

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp