Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur många har gått ut svenska kyrkan ?

Åh tack så mycket du verkar vara mycket trevlig och godhjärtad person själv <3 Kram

Jag skäms inte idag men var ganska utsatt när jag var yngre. Har valt att bo där jag bor idag och inte Malmö exempelvis eftersom att det är säkrast.

Ja, det är helt horribelt vilka hatbrott/förföljelser/trakasserier som begås mot judar i denna stad... Absolut horribelt!!! :(

Ja, det är helt horribelt vilka hatbrott/förföljelser/trakasserier som begås mot judar i denna stad... Absolut horribelt!!! :(

Räcker att en person får veta det och så sprids det som en löpeld var det samma i den Stockholms förorten jag är uppväxt. Jag har annars kollat en del på lägenheter i i Malmö förut eftersom att jag gillar vissa delar av staden. Hakkors på dörren var ingen ovanlighet och att bli hotad i skolan där jag är uppväxt. Och vi pratar om folk som själva kallar sig utsatta som gör detta mot andra! Bäst att hålla det hemligt har jag alltid känt.

Senast ändrad:
Räcker att en person får veta det och så sprids det som en löpeld var det samma i den Stockholms förorten jag är uppväxt. Jag har annars kollat en del på lägenheter i i Malmö förut. Hakkors på dörren var ingen ovanlighet och att bli hotad i skolan där jag är uppväxt. Och vi pratar om folk som själva kallar sig utsatta som gör detta mot andra! Bäst att hålla det hemligt har jag alltid känt.

Jag blir genuint ledsen av att läsa Dina rader... riktigt innerligt beklämd !
Har förstått att problemet är påtagligt i Malmös skolor - att unga judar blir trakasserade och hotade.
Att vi sen har idioter som styr denna staden gör ju inte saken bättre - vi vet ju alla, inte minst, vad SSU skanderade vid sitt Första Maj tal här i Malmö :mad: MAKES ME SICK !!!

Ja, vi hade en attack mot vår Synagoga här i Göteborg för ett tag sedan, fyy säger jag! Får oss urgöteborgare, som kommer från alla möjliga väderstreck, att gå man ur huse och protestera! Vi är en stolt sjöfararstad som är vana vid olika kulturer och vi är oerhört stolta över vår judiska befolkning som bidragit stort till stadens uppbyggnad. Dessutom är det en av de äldsta judiska församlingar som finns i Sverige. De har bl a bidragit till att våra nationalmålare som Anders Zorn m fl fått både mat och husrum i Fürstenberska palatset (idag kallat Palace), de byggde t o m ett galleri med takfönster för optimalt dagsljus.

Jag gick ur i år, önskar jag hade gjort det tidigare. Har ingen tro och har inte lust att sponsra Svenska kyrkan, en av världens rikaste trossamfund, med mina pengar då jag lever med skuldsanering. Har inga problem med att begravas i en skokartong om det är det som man kommer ha råd med, är av den uppfattningen att det är livet just nu och här som räknas och att mitt värde inte bestäms av hur fin begravning jag kommer få.
Till mitt beslut kan också tillfogas de senaste årens skandaler kring exklusiva resor och hotellnätter för insamlade kollekt, kyrkans fackförbunds dyra resor, en alltmer politiserad kyrka osv. Nej tack.

Jag gick ur i år, önskar jag hade gjort det tidigare. Har ingen tro och har inte lust att sponsra Svenska kyrkan, en av världens rikaste trossamfund, med mina pengar då jag lever med skuldsanering. Har inga problem med att begravas i en skokartong om det är det som man kommer ha råd med, är av den uppfattningen att det är livet just nu och här som räknas och att mitt värde inte bestäms av hur fin begravning jag kommer få.
Till mitt beslut kan också tillfogas de senaste årens skandaler kring exklusiva resor och hotellnätter för insamlade kollekt, kyrkans fackförbunds dyra resor, en alltmer politiserad kyrka osv. Nej tack.
Hur funkar det om man går ur kyrkan?
Blir det mer pengar tillbaka på skatt ?
Är lite novis angående detta;)

Hur funkar det om man går ur kyrkan?
Blir det mer pengar tillbaka på skatt ?
Är lite novis angående detta;)

Precis, du kommer få mer tillbaka på din skatt. Jag skrev lite fel i min post, jag gick ur innan november förra året men det är först i deklarationen nästa år som det kommer synas, inte i den som vi får i dagarna. Tror det är 1% av din inkomst som dras till Svenska kyrkan.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp