Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hur många har gått ut svenska kyrkan ?

Jag och min man gick ur Svenska kyrkan för 2 år sedan.
Vi är 50+ och har under alla åren betala till dom.
Vi är inte troende och har inget med det att göra.
Tänk att vi visste inte om att det var frivilligt att bidra till kyrkan.
Fy fan säger jag och min man.
Hade vi vetat ,hade vi gått ur kyrkan för flera år sedan.
Dom som är kyrkliga kan bidra tycker vi,amen.

Hur funkar det om man går ur kyrkan?
Blir det mer pengar tillbaka på skatt ?
Är lite novis angående detta;)

Lite konstigt formulerad fråga :facejoy: Vad som händer är att Du får ändrad skattetabell och kommer betala lite mindre i skatt varje månad.

Lite konstigt formulerad fråga :facejoy: Vad som händer är att Du får ändrad skattetabell och kommer betala lite mindre i skatt varje månad.
Okej den kanske blev konstig då jag inte vet hur det funkar men det är annan skattetabell alltså. Visste inte det då jag fortfarande är med i kyrkan.

Precis, du kommer få mer tillbaka på din skatt. Jag skrev lite fel i min post, jag gick ur innan november förra året men det är först i deklarationen nästa år som det kommer synas, inte i den som vi får i dagarna. Tror det är 1% av din inkomst som dras till Svenska kyrkan.
Tack för svar :)

Mina familjemedlemmar har i alla år resonerat som så att man inte ska efterlämna en grav som behöver underhållas. Man menar då att det kan bli press på barnen att tex årligen åka till graven bara för att man ”bör”. Min mormor är utspridd på en minneslund och var och en åker dit när det känns rätt

Och till det ekonomiska så fick jag i runda slängor ca 500kr mer i lön (netto) efter att jag gick ur kyrkan. Uppskattat hos mig i alla fall. Dessutom är Svenska Kyrkan inte fattig på något så mina kronor saknas ändå inte

Jag blir genuint ledsen av att läsa Dina rader... riktigt innerligt beklämd !
Har förstått att problemet är påtagligt i Malmös skolor - att unga judar blir trakasserade och hotade.
Att vi sen har idioter som styr denna staden gör ju inte saken bättre - vi vet ju alla, inte minst, vad SSU skanderade vid sitt Första Maj tal här i Malmö :mad: MAKES ME SICK !!!

Vänstern omfamnar den här typen av folk eller väljer att inte se vad dem gör. Det är bara relevant för dem när det kommer från högerkanten. Jag har själv gått från en vegan och fullfjädrad miljöpartist till raka motsatsen (dock fortfarande vego) det handlar som självbevarelsedrift mer än något annat.

Vänstern omfamnar den här typen av folk eller väljer att inte se vad dem gör. Det är bara relevant för dem när det kommer från högerkanten. Jag har själv gått från en vegan och fullfjädrad miljöpartist till raka motsatsen (dock fortfarande vego) det handlar som självbevarelsedrift mer än något annat.

Kunde inte ha sagt de bättre själv... :(

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp