Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur lång tid tar det från skuld till löneutmätning hos Kronofogden 2025?

Tro eller ej har väntat i 5 veckor att skriva på delgivning.
Otroligt snabb gick det för mig och samma för min man.
Tånk på att när KFM delger dig handlingar är det meningen att du ska svara dem så snart som möjligt. Om du förhalar, inte hör av dig eller "gömmer dig" för att fördröja, kan det i en skuldsaneringsansökan uppfattas som:

Bristande samarbetsvilja, en av grunderna KFM tittar på är om du är ärlig och samarbetar.

Undandragande, det kan ge intrycket att du försöker undvika ansvar.

Trovärdighetsproblem, skuldsanering bygger på att KFM litar på att du kommer fullfölja en 5-årig betalningsplan.

Jag höll på att ryka på detta, fick ha ett långt telefonsamtal om varför jag förhalat mina förelägganden med min handläggare.

Tånk på att när KFM delger dig handlingar är det meningen att du ska svara dem så snart som möjligt. Om du förhalar, inte hör av dig eller "gömmer dig" för att fördröja, kan det i en skuldsaneringsansökan uppfattas som:

Bristande samarbetsvilja, en av grunderna KFM tittar på är om du är ärlig och samarbetar.

Undandragande, det kan ge intrycket att du försöker undvika ansvar.

Trovärdighetsproblem, skuldsanering bygger på att KFM litar på att du kommer fullfölja en 5-årig betalningsplan.

Jag höll på att ryka på detta, fick ha ett långt telefonsamtal om varför jag förhalat mina förelägganden med min handläggare.
Hur länge väntade du själv med att skriva ?
Fick du avslag pga du väntat för länge att skriva under ?

Hur länge väntade du själv med att skriva ?
Fick du avslag pga du väntat för länge att skriva under ?
Jag maxade, drog ut på tiden så mycket det gick, sedan väntade jag ytterligare ca 2 veckor efter påminnelsen innan jag skrev på delgivningskvitto.

Nej jag fick inte avslag, har idag förslag på skuldsanering som inte vunnit laga kraft ännu, men min handläggare på KFM sa att anledningen till att jag inte fick avslag berodde på min förklaring, jag kokade ihop en historia om att det skett ett dödsfall i nära relation... Bla, bla...

Senast ändrad:
Såg nån här på forumet som släppte i januari och hann få inledande sanering innan ev utmätning. Tog ca 8 månader.
Så gick det för mig.. Sökte skuldsanering samtidigt som jag släppte allt.
Hann få papper osv om löneutmätning, men någon lön drogs aldrig utan jag fick inledande samma månad som första lönen skulle dras. I måndags var det 5 år sedan och nu ska jag strax betala den sista betalningen.

Ansökte/släppte i Maj, fick löneutmätning papper I slutet av augusti och fick inledande början av september

Hur har det gått? Någon samtal eller löneutmätning ännu?

Fick inledande, löneutmätning skulle starta på september lön men fick beslut att löneutmätning upphör omedelbart.
Första betalning till skuldsanering blir det i oktober.

Vad ska man säga , jag är född igen trots det är inte klart än.

Jäkla bra handläggare kan jag säga.

Jag sökte i början på december 2024, släppte allt i Januari 2025, fick inledande i början på Juni, förslag till beslut kom i slutet på Juli, nu har det också vunnit laga kraft.

Hann inte gå till löneutmätning, jag drog ut på allt och svarade på föreläggande efter påminnelse och ytterligare ca 1 vecka på allt.

Jag sökte i början på december 2024, släppte allt i Januari 2025, fick inledande i början på Juni, förslag till beslut kom i slutet på Juli, nu har det också vunnit laga kraft.

Hann inte gå till löneutmätning, jag drog ut på allt och svarade på föreläggande efter påminnelse och ytterligare ca 1 vecka på allt.
Det var snabba ryck … vilken tur du hade ! Grattis !

Det går snabbt om borgenärer svarar i tid och inte har några invändningar, hade problem med 1 borgenär men efter påtryckning från handläggare gick det fort även med den sista på slutet.
Hörde du av dej till din handläggare och frågade om alla svarat ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp