Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur lång tid tar det från skuld till löneutmätning hos Kronofogden 2025?

Ska snarare inte företräda någon part alls.

yes

Fick hot att jag arbetade istället för städa boendet

Jag kommer från denna månad släppa mina lån och avbetalingar efter att dom hamnat hos kronofogden hur lång tid är processen till löneutmätning? Hon vi pratade med hos kronofogden sa att processen från start till utmätning är rätt lång men hur lång ? Erfarheter i nutid tack
Hej, Jag släppte vissa lån i augusti 2024 och resten oktober 2024, löneutmätning kom igång april 2025. Ännu har ingen hört av sig om min bostadsrätt, men det är väl bara en tidsfråga. :-(

Kolla upp deras väntetider på hemsidan. Där finns all information och uppdateras varje vecka.

Kolla upp deras väntetider på hemsidan. Där finns all information och uppdateras varje vecka.
Lite oklart på hemsidan, står utslag 4 månader. Skrev på delgivningen igår 29/8 engilt hemsidan så borde jag få löneutmätning om 4-5 månader?

Lite oklart på hemsidan, står utslag 4 månader. Skrev på delgivningen igår 29/8 engilt hemsidan så borde jag få löneutmätning om 4-5 månader?
Det kommer gå till lite snabbare om du skriver på delgivningarna fort. Det är långa väntetider med allt just nu och troligtvis pga alldeles för många ärenden som trillat in senaste tiden.

Det kommer gå till lite snabbare om du skriver på delgivningarna fort. Det är långa väntetider med allt just nu och troligtvis pga alldeles för många ärenden som trillat in senaste tiden.
Man. Vill ju veta hur lång tid det tar från att man skrivit på delgivningarna fram tills att löneutmätningen startar. Men misstänker att det är olika

Man. Vill ju veta hur lång tid det tar från att man skrivit på delgivningarna fram tills att löneutmätningen startar. Men misstänker att det är olika
Det är olika och beror på att dom olika stegen i processen påverkas av olika faktorer. Vet själv hur den här väntan är, det brukar faktiskt bli lugnare inombords när löneutmätningen väl kommer igång. Fram tills dess så jagar man, hoppas desperat på en lön till osv. Det är ett ganska slitsamt sätt att leva.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp