Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hur lång tid tar det från skuld till löneutmätning hos Kronofogden 2025?

Rekommendation på när jag borde skriva under delgivning? Vill som sagt hinna få sep och okt lönen samtidigt undvika hembesök eller jobbbesök. Tar ju 10 dagar efter man skrivit på och sedan blir det utslag direkt? Sedan har man 14 dagar på sig att lämna in löneuppgifter, så sep lönen borde va safe innan de kontaktar arbetsgivaren osv. Men okt lönen är körd????
Skriv på söndagkväll 7 September förslagsvis. Då har du väntat ca 5 hela veckor. Tror ingen delgivningsman sökt dig hemma eller på jobbet heller. Sen tar det ett 2-3 månader innan löneutmätning startar efter det. Borde rädda september och oktobers lön utan att någon letat efter dig

Skriver du på en delgivning är det lika bra skriva på alla delgivningar som kommit in vid samma tillfälle.

Tänk på att kolla på skuldsanering också och om du tror att du har en chans att kvalificera för det. I så fall kan det absolut vara värt att ansöka (om du inte gjort det redan).

Senast ändrad:
Skriv på söndagkväll 7 September förslagsvis. Då har du väntat ca 5 hela veckor. Tror ingen delgivningsman sökt dig hemma eller på jobbet heller. Sen tar det ett 2-3 månader innan löneutmätning startar efter det. Borde rädda september och oktobers lön utan att någon letat efter dig

Skriver du på en delgivning är det lika bra skriva på alla delgivningar som kommit in vid samma tillfälle.

Tänk på att kolla på skuldsanering också och om du tror att du har en chans att kvalificera för det. I så fall kan det absolut vara värt att ansöka (om du inte gjort det redan).
Ska ansöka i okt då jag är spelfri 6-7 månader då. Du tror ingen hinner komma fram tills dess.

Mitt råd är att fundera över risken med att någon söker dig hemma eller på jobbet för delgivning. Kan du leva med det, även om det är jobbigt, så kan du också dra på att skriva under. Är det av högsta vikt att ingen söker dig för delgivning så skriv under, för det finns inga garantier. Jag väntade några veckor eller nån månad, minns inte riktigt. Men för många år sen, 12-13 år sen när jag också hade skulder så sökte en delgivningsman mig till slut på jobbet. Det var på en arbetsplats där jag redan mådde väldigt dåligt och vantrivdes. Som tur va så haffade chefen delgivningsmannen in på sitt kontor och så hämtade mig dit, annars hade det blivit riktigt jobbigt.
Så, mitt enda råd är att tänka igenom vilka risker du är villig att ta, samt att ta i beaktning att inte ducka allt för länge om du vill söka skuldsanering i framtiden.

Rekommendation på när jag borde skriva under delgivning? Vill som sagt hinna få sep och okt lönen samtidigt undvika hembesök eller jobbbesök. Tar ju 10 dagar efter man skrivit på och sedan blir det utslag direkt? Sedan har man 14 dagar på sig att lämna in löneuppgifter, så sep lönen borde va safe innan de kontaktar arbetsgivaren osv. Men okt lönen är körd????
Det beror också hur bankerna är snabba.
Tex skrev på flera delgivningar och fick skuld att betala tom 31/7 , inget efter det fick jag än.
Men tex Sevenday var snabbt efter skuld att betala att driva vidare dvs verkställa.

Är det aktuellt med utmätning av bostadsrätt eller fastigheter kommer de att säljas tidigast i kanske mars nästa år

Vi hade varit kunder hos fogden från å med i 2-3 år men alltid löst det.
Sommar 2015 sket det sig ingen lön i sikte på flera månader. ställde in alla betalningar.
Brev kom (många ingen kivra då) möte med kfm i november där de sa att de skulle utmäta bostaden.
Försökte sälja själv men gick inte då alla fodringsägare ej godkänt det.
Överklagade till tingsrätt efter försäljning 500 000 under marknadsvärdet vilket var nästan skulderna. (trevlig kille på kfm rek det)

Se´dan till nästa distans....... sket sig.

Kfm jagade oss nästan ut ur huset i april....

Vad jag läst ska de företräda bägge parter

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp