Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hjälp och tips för att rädda ekonomin.

Tack ! Jag är redo att kämpa. Det som kan bli aktuellt att ta ut på krediter är ett par tusen på lån där uttag inte ökar månadskostnaden eller så. Därav är det inte heller mycket men små belopp här och där kan vara avgörande för en månad
Hur går det för dig @Myra ?
Kommer nog inte hjälpa dig tyvärr..

Tack ! Jag är redo att kämpa. Det som kan bli aktuellt att ta ut på krediter är ett par tusen på lån där uttag inte ökar månadskostnaden eller så. Därav är det inte heller mycket men små belopp här och där kan vara avgörande för en månad
Hur går det för dig @Myra ?
Jag kämpar på, tack som frågar :) Går inte runt utan extrajobb. Kör snöbollsmetoden så om ca två år kommer det att märkas rejält men å andra sidan har vi bundna bolån på 1.30 t o m augusti 2024 så det kanske blir en kalldusch då och räntehöjningen kommer äta upp beloppet vi lyckats få loss då men den dagen den sorgen känner jag just nu.

Det går om man vill och är beredd att ge det som krävs. Ts ligger inte ens back varje månad som många andra här.
Då har jag förstått det hela fel. Trodde att ta nya krediter för att klara av månaden var en grej som var tvunget och då känns det inte som att det kommer hjälpa. Läste lite för snabbt helt enkelt :)

Då har jag förstått det hela fel. Trodde att ta nya krediter för att klara av månaden var en grej som var tvunget och då känns det inte som att det kommer hjälpa. Läste lite för snabbt helt enkelt :)
Ta fr befintliga krediter har hjälpt mig att ta mig fram, så länge man har en plan och ett mål att på sikt klara sig utan krediter så kan det vara en språngbräda till bättre ekonomi. Det har det varit i mitt fall i alla fall.

@Jessica87 De tre krediterna du nämnde som är på väg till Inkasso, vet du var de kommer att hamna? Det blir avgörande vilka avbetalningsplaner du kommer att få, för att resten av ekonomin ska fungera.

@Jessica87 De tre krediterna du nämnde som är på väg till Inkasso, vet du var de kommer att hamna? Det blir avgörande vilka avbetalningsplaner du kommer att få, för att resten av ekonomin ska fungera.
Tack för input ! Jag går ju egentligen back, därför jag släppt till inkasso. Men det är stora skulder och det är lumify vivus och viaconto. Antar att lumify blir goothia, där jag redan har en skuld. Dom andra vet jag inte. Finns en möjlighet att jag kan hålla dom flytande dock.
Bra kämpat, mer än sitt bästa kan man ju ändå aldrig göra

Tack för input ! Jag går ju egentligen back, därför jag släppt till inkasso. Men det är stora skulder och det är lumify vivus och viaconto. Antar att lumify blir goothia, där jag redan har en skuld. Dom andra vet jag inte. Finns en möjlighet att jag kan hålla dom flytande dock.
Bra kämpat, mer än sitt bästa kan man ju ändå aldrig göra
Mitt Vivus gick till Gothia.
Har du tur så kan du få bra avbetalningsplan hos dem, men förberedd dig på det värsta. Allt hänger på vem du får prata med. Håller tummarna.
Mitt ViaConto gick till Partner inkasso.

Mitt Vivus gick till Gothia.
Har du tur så kan du få bra avbetalningsplan hos dem, men förberedd dig på det värsta. Allt hänger på vem du får prata med. Håller tummarna.
Mitt ViaConto gick till Partner inkasso.
Ja jag har förstått att det kan vara väldigt olika där. Men är dom helt omöjliga så kan jag inte göra mer, då har jag iallafall försöka. Hur upplevde du Partner Inkasso? Viaconto sa att dom har ett eget inkasso och när jag skrev att jag har svårt att betala just nu och kan betala en mindre summa om det hjälper, svarade dom ungefär att jag måste betala hela beloppet och att det inte är jag som bestämmer. Otrevliga som fasen tyvärr. Klart jag begriper att man ska betala för sig, men när livet händer och man ändå hör av sig och försöker hitta lösningar så kan dom väl åtminstone va trevliga.

Ja jag har förstått att det kan vara väldigt olika där. Men är dom helt omöjliga så kan jag inte göra mer, då har jag iallafall försöka. Hur upplevde du Partner Inkasso? Viaconto sa att dom har ett eget inkasso och när jag skrev att jag har svårt att betala just nu och kan betala en mindre summa om det hjälper, svarade dom ungefär att jag måste betala hela beloppet och att det inte är jag som bestämmer. Otrevliga som fasen tyvärr. Klart jag begriper att man ska betala för sig, men när livet händer och man ändå hör av sig och försöker hitta lösningar så kan dom väl åtminstone va trevliga.
Jag fick bra hjälp av Partnerinkasso, även om jag tycker att de är lite halvhemliga. Men jag hade inte så stor skuld när den gick över till dem, ca 5000 kr. Fick betala 500 kr/mån. Sen bad de sänka under pandemin så de sänkte till 300 kr.
Första gången jag ringde så ville de ha 800 kr/mån men jag sa som jag inte kan betala det. Då frågade de hur mkt jag kunde betala. Jag så 500 kr.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp