Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hjälp och tips för att rädda ekonomin.

Tack för tipset men tyvärr kan jag inte tjäna extrapengar då min inkomst består av lön och studiemedel. Ligger redan precis på gränsen för vad jag får tjäna för att behålla studiemedlen.

jaså såpass! Sjukt att man inte får klämma in lite extra jobb utan att bli av med sitt studiemedel. Helt sjukt egentligen när det handlar om några tusenlappar. Inte så att man lever som en kung när man pluggar.

Som jag skrev så jämkar jag redan och kommer fortsätta göra, så tyvärr kan jag inte få loss mer pengar. Mina fasta utgifter är också låga, bor billigt och så vidare, ingen bil. MEN, ja, jag har massa dåliga lån. Svindyra. Och tyvärr många förfrågningar så därav får jag inga samlingslån. Förhoppningsvis får jag det om ett år om jag klarar mig dit.
Spel, ångestdämpande shopping osv är det slut med. Frågan är bara om det kommer räcka. Men jag hoppas
Ok, jämkat hela året? Eller får du tillbaka något på skatten nästa år?

Är dom får försöka släcka, viktiga är att du håller dig flytande till du kan samla lån.

Kommer göra livet mer drägligt antar du ändå har 10-15krediter eller dylikt

jaså såpass! Sjukt att man inte får klämma in lite extra jobb utan att bli av med sitt studiemedel. Helt sjukt egentligen när det handlar om några tusenlappar. Inte så att man lever som en kung när man pluggar.

Sjukt och sjukt, varför ska vi alla svenskar vara med och betala bidrag till de som inte verkligen behöver? Klart det måste finnas gränser!

Jag jobbar och pluggar redan, deltid bägge. Det är synd, men ur ett solidariskt perspektiv förstår jag gränserna.

Jag jobbar och pluggar redan, deltid bägge. Det är synd, men ur ett solidariskt perspektiv förstår jag gränserna.
Behöver finnas något tak ur synpunkten det inte blir fusk.

Annars skulle ju jag kunna registrera mig på random kurser utan att ens behöva gå på dom.

Hade blivit för lätt att utnyttja och bara tagit onödiga utbildningsplatser.

Ok, jämkat hela året? Eller får du tillbaka något på skatten nästa år?

Är dom får försöka släcka, viktiga är att du håller dig flytande till du kan samla lån.

Kommer göra livet mer drägligt antar du ändå har 10-15krediter eller dylikt
Ja jag har jämkat ikapp nu i slutet på året. Men kan eventuellt bli en liten återbäring ändå, ska sätta mig och gå igenom och räkna ihop det där efter årsskiftet.

Har tyvärr inga lån och krediter jag kan släcka, har inte pengar över till det men ett par blir slutbetalda inom ett år som sagt, då kan man ju börja peta in dom pengarna extra nånstans och förhoppningsvis få hjulet att snurra.
Det står och faller med att jag får hanterbara avbetalningar på dom som nu i dagarna går till inkasso dock, annars är det helt kört.

Nu har jag kontaktat dom flesta av mina kreditgivare. Ingen är villig att sänka ränta, förlänga avbetalningstiden eller någonting. Däremot är det flera som försökt övertala mig att söka ett samlingslån någon annanstans trots att jag sagt att det inte går.
Undrar om långivare också sitter illa till nu när folk inte kan betala...

Vad gäller för missbrukad kredit ? Som jag har förstått ger inte Lumify och Credifi det. Hur är det med Via Conto och Vivus ? Det är ju också nåt jag behöver ha koll på om jag ska söka samlingslån längre fram.

Du klarar detta! Som du själv säger risken finns att du får sitta med löneutmätning lång tid, och inte få skuldsanering sen.
Kämpar du nu och gör gerillainsatser redan nu så kommer du märka skillnad om ett år.
Försök undvika att ta ut fr krediterna, bara det kommer ge dig minskad månadskostnad.

Du klarar detta! Som du själv säger risken finns att du får sitta med löneutmätning lång tid, och inte få skuldsanering sen.
Kämpar du nu och gör gerillainsatser redan nu så kommer du märka skillnad om ett år.
Försök undvika att ta ut fr krediterna, bara det kommer ge dig minskad månadskostnad.
Tack ! Jag är redo att kämpa. Det som kan bli aktuellt att ta ut på krediter är ett par tusen på lån där uttag inte ökar månadskostnaden eller så. Därav är det inte heller mycket men små belopp här och där kan vara avgörande för en månad
Hur går det för dig @Myra ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp