Nej det förstår jag ! Ska vara noga med allt och se till att det skickas in i tid .Man ligger ju inte på plus om man skiter I att skicka in delgivningar i månader, kan vara bra att ta med sig.
Exakt så gjorde jag också. Jag väntade nog typ 6-8 veckor på vissa av mina. När jag väl signat dem första 5 så orkade jag tillslut inte mer.För mig spelade inte delgivningarna någon roll. väntade ca 1 månad att skriva under. Dom nämnde det inte ens. Klister väntade 6 veckor och det var ingen som nämnde det heller.
Jag tror faktiskt det är helt orelevant för skäligheten så länge dom inte har kommit och sökt efter dig i dörren eller på jobbet för att skriva på. Hade läst på mykcet på forumet innan jag sökte och sett folk vänta 1-2 månader och valde själv att chansa utan att det var några problem. Så tror bara det är en påhittad myt av någon att det skulle vara negativt för ansökan. Undantag säkert om KFM har sökt man fysiskt. Men så länge det inte skett så är jag övertygad om att det är en sanning att när man skriver på delgivningarna inom 1-1.5 månad så är det orelevant.
Sen kan såklart en del råd vara felaktiga. Men jag går på min känsla, uppfattning, upplevelse och andras upplevelser där jag antingen själv hjälpt till med skuldsanering eller läst om andra som inte skrivit under på ett bra tag och fått. Hittils har jag inte haft fel på detta.
Har inte heller under alla år sett ett enda motiverat avslag någonsin där det handlar om att delgivningen inte är signerad i tid. Handläggaren kollar nog förmodligen på ansökan, har man besökt skuldrådgivare, anteckningar där, personligt brev, skulder/inkomst mot skatteverket/kfm etc när man tar beslut. Inte vilket datum man skrev under delgivningen i bedömningen. Det är känt också att många inte orkar öppna sin post. Så kommer frågan upp (vilket jag aldrig hört och tycker låter osannolikt) så skulle jag bara säga att jag vart nere och inte orkat öppna posten men att jag ordnar det på en gång.
Det kan dock påverka skäligheten. Det står något om det i skuldsasneringslagen.Exakt så gjorde jag också. Jag väntade nog typ 6-8 veckor på vissa av mina. När jag väl signat dem första 5 så orkade jag tillslut inte mer.
Min handläggare på Skusan sa bara i första samtalet “Ser att du inte signerat alla” så jag gjorde det samma dag och mer med det var det inte.
@Lasseman är det inte bättre du nämner vad som är felaktigt om du ändå lägger tid på att svara? Det ger ju bättre vägledning än att bara svara att vissa råd är felaktiga.
Exakt så gjorde jag också. Jag väntade nog typ 6-8 veckor på vissa av mina. När jag väl signat dem första 5 så orkade jag tillslut inte mer.
Min handläggare på Skusan sa bara i första samtalet “Ser att du inte signerat alla” så jag gjorde det samma dag och mer med det var det inte.
@Lasseman är det inte bättre du nämner vad som är felaktigt om du ändå lägger tid på att svara? Det ger ju bättre vägledning än att bara svara att vissa råd är felaktiga.
Jag kommer släppa alla mina lån i slutet av denna månaden , november.
Ansökt om skuldsanering men antar att det blir någon månad eller så med löneutmätning före ev inledande .
Är det nån här som har koll på hur många månader det tar innan löneutmätningen börjar ?
Tänker på skatteåterbäringen som kommer i april .. den vill jag gärna ha såklart ! Kommer den ryka tror ni eller hinner jag få den ? Någon som vet hur snabba mina banker är att skicka till inkassso ?
Har :
Bank norwegian kk
Collector lån
Santander lån
Remember lån
Fairlo lån och varda
Sevenday bank lån
Tacksam för input !
Tack !!Jag läste ditt inlägg & kan hjälpa till med att säga att din första kredit är snabba med att skicka till kf. Jag har en del olika banker men dessa var först till kf. Så vill du dra ut på ev utmätning så skulle jag betalat dom ettag till.
Fick en betalfri månad !!Jag läste ditt inlägg & kan hjälpa till med att säga att din första kredit är snabba med att skicka till kf. Jag har en del olika banker men dessa var först till kf. Så vill du dra ut på ev utmätning så skulle jag betalat dom ettag till.