Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hinna få skatteåterbäring 2024?

Jag måste betala 4 banker nu i nov på 13000kr eller släppa allt . Inget betalfritt på dom utan b på de andra 3 bankerna .
Men jag tror att jag ska betala nu i nov så jag får försprånget som du säger … en god investering för mej och då har jag ändå betalat vad jag kan .
Kanske chans på skatteåterbäringen också .
Tack !

Vad är anledningen till att Du inte vill få utmätning före eventuell inledande?

Vad är anledningen till att Du inte vill få utmätning före eventuell inledande?
Tänk dig att du får nytt jobb, och första lönen så inleds en utmätning. Kanske inte det roligaste sättet att starta på, det är trots allt rätt stigmatiserat.

Kan vi sluta skapa förtielva olika trådar om samma sak?

Du har redan fått väldigt bra tips och råd. Inget har ändrats i din situation så samma råd kommer kvarstå från alla som gett dig råd tidigare.

Vilket surt inlägg ! Du behöver kommentera mina inlägg tack ! Detta är ett forum för att stötta och rådgöra med andra i samma situation , så !

Vilket surt inlägg ! Du behöver kommentera mina inlägg tack ! Detta är ett forum för att stötta och rådgöra med andra i samma situation , så !
Faktum kvarstår att du skapar flertalet trådar på samma ämne istället för att hålla dig till en. Sluta med det så kanske man kan ta dig på allvar :)

Hej, jag har några frågor och trots att jag anser mig vara ganska kunnig och har haft flera samtal med Kronan, skulle jag uppskatta om jag kunde få så mycket information som möjligt.

Jag har nyligen fått ett utslag, eller kommer få ett inom kort (jag har blivit delgiven utan min vetskap genom spikning, och nu har 10 dagar gått, så jag kan inte bestrida det).

Det gäller Inkasso Marginalen, som är bolaget i fråga. Jag har varit i kontakt med dem flera gånger och begärt en avbetalningsplan. De har svarat att de vill ha ett utslag först, och därefter kan de tänka sig att gå med på en avbetalningsplan.

Jag har även ringt Kronofogden och frågat om de har rätt att ta min skatteåterbäring. Kronofogden svarade att ett utslag inte innebär att jag får ett skuldsaldo eller att de har rätt att ta min skatteåterbäring, utan detta sker enbart om fordringsägaren begär verkställighet.

Inkasso Marginalen har inte begärt verkställighet i samband med delgivningen och de har lovat att inte göra det efter utslaget, så länge det inte finns andra skulder i skuldsaldot och så länge jag följer avbetalningsplanen.

Min fråga är: Vad gäller egentligen? Kan de genomföra en utmätning efter utslaget, eller behöver de begära verkställighet för att kunna göra det?

Och den här belopp att betala avi? Den avi är ett resultat av att dem begärt verkställighet den kommer inte per automatik?

Jag uppskattar all information jag kan få.

Senast ändrad:
Man bör som vanligt inte ta råd här som att det vore en sanning rakt av.
En del råd är rakt av felaktiga.
Ja du verkar rätt kunnig.
Jag vill bara kika om du kan bekräfta det kronofogden sa till mig idag:

"Ett utslag betyder bara att vi fastställt skulden. Bara ett utslag ensamt kan inte vara grund för att vi ska utmäta eller ta din skatteåterbäring. Det är endast om fodringsägaren begär verkställighet av utslaget som vi tar skatteåterbäring"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp