Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Hinna få skatteåterbäring 2024?

Hur lång tid tog det från du skickat in om utredning till utmätning för dig?
Från jag skickat in om utredning?Förstår inte, jag har inte skickat något. Från att jag slutade betala (november)till löneutmätning (juni).

Du fick inte skicka in någon inkomstutredning innan utmätning startade?

Det var det jag menade, efter du skickat in, när startade utmätning? Samma månaden eller månaden efter?

Behöver råd för NU GÄLLER DET !

Jag har ansökt om skuldsanering 4/11. Fått betalfritt på 3 banker nu i nov , jag har 7 st . Nu är frågan i valet och kvalet … ska jag betala de bankerna som inte gett betalfritt i nov eller inte ? Jag ska ut med 13 000 till de 4 övriga bankerna. .. betala nu och köpa mej tid och hoppas på inledande hinner före löneutmätning..eller ska jag spara pengarna ? Jag kommer inte kunna betala i dec och framåt .
Jag vill helst INTE få löneutmätning före ev inledande . Jag vill också helst hinna få skatteåterbäringen i april.
Hur 17 ska jag göra ??

Behöver råd för NU GÄLLER DET !

Jag har ansökt om skuldsanering 4/11. Fått betalfritt på 3 banker nu i nov , jag har 7 st . Nu är frågan i valet och kvalet … ska jag betala de bankerna som inte gett betalfritt i nov eller inte ? Jag ska ut med 13 000 till de 4 övriga bankerna. .. betala nu och köpa mej tid och hoppas på inledande hinner före löneutmätning..eller ska jag spara pengarna ? Jag kommer inte kunna betala i dec och framåt .
Jag vill helst INTE få löneutmätning före ev inledande . Jag vill också helst hinna få skatteåterbäringen i april.
Hur 17 ska jag göra ??
Jag hade inte betalat. Om du ändå är kört på betalningen nästa månad så bara spara undan det du kan. Har nog ändå helt ok chans att få skatten med.

Om du ändå har tagit betalfri månad hos 3 av 7.

Kan du få betalfritt hos 4 eller 5 totalt? DVS betalfri månad hos 1-2 aktörer till.

Isåfall så kanske det är värt att betala dom 2-3 sista en sista gång så att allt förfaller i slutet av december.

Då har du skickat in ansökan 2024-11-04 men alla lån förfaller 2024-12-31. Du har ett försprång med ansökan på 58 dagar.

Då är det nästan 100% säkert att du får svar på skuldsaneringsansökan före utmätningsbesked.

Dessutom hinner du spara allt det bara går ändå i typ 5 månader

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp