Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Hinna få skatteåterbäring 2024?

Som en person som nyligen fått utmätning så kan jag intyga att det inte tar "flera månader" att få löneutmätning. Löneutmätningen kom igång på ~6 månader från det att jag släppte tills jag fick beslut.
Jag betalade sista gången i januari. I mitten av maj kom första utslaget. I början av augusti kom utredning om inkomst och utgifter för löneutmätning. så det tog ~3 månader från utslag till utmätning.
Det du skrev visar faktiskt att det tar flera månader.

Som en person som nyligen fått utmätning så kan jag intyga att det inte tar "flera månader" att få löneutmätning. Löneutmätningen kom igång på ~6 månader från det att jag släppte tills jag fick beslut.
Jag betalade sista gången i januari. I mitten av maj kom första utslaget. I början av augusti kom utredning om inkomst och utgifter för löneutmätning. så det tog ~3 månader från utslag till utmätning.
TS fråga var ju om skatteåterbäringen i April. Och den enda nu bevisar är att er process gått snabbare än 7-9 månader. Dock 6 månader+, vilket innebär att TS skulle hinna få sin återbäring.

Alla får beskriva sina resor och erfarenheter. Det finns aldrig några garantier för något, men det finns mer eller mindre troliga saker. Jag anser det troligast att TS får sina pengar.

Tänk om alla kunde fokusera på att vara hjälpsamma istället för att vara spydiga för att andra försöker vara hjälpsamma.

Det är väl upp till TS att ställa motfrågor om hen anser att svaren är orimliga. Sålänge en medlem inte säger att det är ”100% garanti” att något händer så förstår jag inte det ständiga ifrågasättandet.

Nu har ju inte löneutmätning nånting att göra med ev utmätning av skatteåterbäring. Finns det ett skuldsaldo hos KFM då skatteåterbäringen ska utbetalas kommer det gå till KFM. Oavsett om löneutmätningen hunnit starta el inte.

Drog du ut på delgivning och fylla i inkomstuppgifter då?

Min tanke blir då att det kan se ut ungefär såhär:

• Från att man släpper till inkasso: 3 månader
  • Från inkasso till KFM: 1 månad
  • Från KFM till delgivning: 1 vecka
  • Att skriva under delgivning: 1 månad
  • Från underskrift till utslag: 2 veckor
  • Från utslag till att fylla i inkomstuppgifter: 3 månader
  • Att fylla i inkomstuppgifter: 14 dagar (Man har en deadline på 14 dagara att fylla i desss)
  • Från att fyll i inkomstuppgifter till utmätningen startar: 1-3 dagar

Så totalt: 9 månader om det går enligt ovan plan. Från att man släpper om man är ikapp med allt.

Problemet blir ju om man har någon borgenär som har snabbare process i första stegen. Men 1 månad med ex att skriva på delgivning är inga problem.
Du kommer se när du får skuldsanering en dag att det tar typ 2 månader för vissa borgenärer att krita på delgivningen för betalplan.

Drog du ut på delgivning och fylla i inkomstuppgifter då?

Min tanke blir då att det kan se ut ungefär såhär:

• Från att man släpper till inkasso: 3 månader
  • Från inkasso till KFM: 1 månad
  • Från KFM till delgivning: 1 vecka
  • Att skriva under delgivning: 1 månad
  • Från underskrift till utslag: 2 veckor
  • Från utslag till att fylla i inkomstuppgifter: 3 månader
  • Att fylla i inkomstuppgifter: 14 dagar (Man har en deadline på 14 dagara att fylla i desss)
  • Från att fyll i inkomstuppgifter till utmätningen startar: 1-3 dagar

Så totalt: 9 månader om det går enligt ovan plan. Från att man släpper om man är ikapp med allt.

Problemet blir ju om man har någon borgenär som har snabbare process i första stegen. Men 1 månad med ex att skriva på delgivning är inga problem.
Du kommer se när du får skuldsanering en dag att det tar typ 2 månader för vissa borgenärer att krita på delgivningen för betalplan.
Kan vi komma överens att det tar från 6 till 9 månader?

Vad menas med utslag ? Låter som golf … jag släpper allt nu i nov och dec .. räknar med all löneutmätning blir i maj /juni . Är det rimligt ?
maj/juni kan vara rimligt. Kan bli något tidigare eller senare.

Hoppas på detta ! Försökt räkna timeline och hoppas på att skuldsanering hinner först !

Man ligger ju inte på plus om man skiter I att skicka in delgivningar i månader, kan vara bra att ta med sig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp