Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fråga så ringer jag och frågar

Ingen logik m a o. Att jag/vi som sparat regelbundet ska straffas och jag/vi får inte använda våra pengar för att bli skuldfria men de som sparat sporadiskt får! Inte en krona mer i ips.
Nej det är ingen sån offerkoftatanke bakom det hela.
Utgångsläget är att IPS inte ska utmätas, det är ett sparande för pensionen, som man ska ta ut när man är pensionär, eller för att gå tidigare i pension. Det är grundprincipen.

Undantaget är egentligen designat för att man inte ska kunna gömma undan pengar på IPSsparandet, för att undvika utmätning. Om man satt in 200 i månaden och vips när utslagen börjar fylla brevlådan sätter in 100k på ett bräde, för att inte kfm ska utmäta dom från bankkontot, i det läget blir hela sparandet utmätningsbart.

Principen är om jag nu minns det rätt att det ska finnas minst ett års inbetalningar som överstiger dubbla genomsnittet av inbetalningar från sparandets start till senaste årsskifte.

På så vis blir av bara farten fler och fler sparanden utmätningsbara eftersom snittet sjunker, då de allra flesta slutat pensionsspara på IPSsparandet.

Hoppas du har lång lunch..
Väldigt skumt, fram till minut 30 uppdaterade de vilken plats i kön jag hade, gick fr 37 till 26 på 30 min men efter 30 min så är det helt tyst, inte ett ljud om nånting så jag vet inte vad som händer men väntar lite till, just nu är jag inne på minut 40:02.
Varför svarar du inte lasseman? ;)

Väldigt skumt, fram till minut 30 uppdaterade de vilken plats i kön jag hade, gick fr 37 till 26 på 30 min men efter 30 min så är det helt tyst, inte ett ljud om nånting så jag vet inte vad som händer men väntar lite till, just nu är jag inne på minut 40:02.
Varför svarar du inte lasseman? ;)
Det kommer vara likadant under minst detta år, ungefär sådär lång kö, om man ens får stå i kö. Frågan du har kommer dom behöva koppla vidare för, dit brukar det dock inte vara kö.

Inte konstigt att de som kommer fram är lite irriterade.
Inte konstigt alls men inget som skrämmer mig eller får mig att avstå fr att ringa. Har nog stått i längre köar, ska ju komma fram nån gång ;) Hoppas jag hinner innan alla samtal som handlar om deklarationen ska ringas :facejoy: det började väl bli dags nu.

Det började när deklarationen skickades ut, är nog värst på måndag.
"Jag har ju pratat med xyxy som lovat att jag skulle få ut skatten"

"Okej, vi har ingen som heter det"

"Okej, men han lovade det under förutsättning att skulderna var återkallade eller betalda, den delen verkar ha missas"

eller

"Jag behöver ha ut pengarna pga bil/hund/tänder/hyresskuld/systerns begravning/whatever. Vi har ju en avbetalningsplan jag följer"

"Nej vi har beslutat om löneutmätning, så länge du har skulder kommer skatteåterbäring till kfm"

Skam den som ger sig heter det! Ett andra försök och köande i endast en timme och fyra minuter (och blev inte utslängd denna gången)?
Först pratade jag med en person som inte riktigt visste och var tvungen att läsa sig till ett svar men gav upp och skickade mig till "de som beslutar om sådant" och jag kom till en kunnig person som visste mkt i ämnet. Här återger jag det han sa:
  • ytterst svårt att få sin tjänstepension utmätt, 1 av 1000, i princip omöjligt
  • bolagen har egna avtal och om man har ett väldigt gammalt avtal så kan det finnas möjlighet men med nyare avtal är det "i princip omöjligt". Bolagen vill ha insättningarna/pengarna kvar hos dem så länge som möjligt.
  • är man runt 60-62 år så kan det ev finnas möjlighet men "allt annat är vattentät"
Han frågade om hur gammal den jag frågar åt är och då jag inte visste så drog jag med 37 år och då sa han direkt att nej det kommer inte gå.
Jag frågade om det finns några kriterier/krav man ska uppfylla för att kunna få sin TP utmätt men han sa att det inte går att svara på den frågan, alla bolag har sina avtal och "i princip omöjligt" sa han ofta.

Skam den som ger sig heter det! Ett andra försök och köande i endast en timme och fyra minuter (och blev inte utslängd denna gången)?
Först pratade jag med en person som inte riktigt visste och var tvungen att läsa sig till ett svar men gav upp och skickade mig till "de som beslutar om sådant" och jag kom till en kunnig person som visste mkt i ämnet. Här återger jag det han sa:
  • bolagen har egna avtal och om man har ett väldigt gammalt avtal så kan det finnas möjlighet men med nyare avtal är det "i princip omöjligt". Bolagen vill ha insättningarna/pengarna kvar hos dem så länge som möjligt.
  • är man runt 60-62 år så kan det ev finnas möjlighet men "allt annat är vattentät"
Han frågade om hur gammal den jag frågar åt är och då jag inte visste så drog jag med 37 år och då sa han direkt att nej det kommer inte gå.
Jag frågade om det finns några kriterier/krav man ska uppfylla för att kunna få sin TP utmätt men han sa att det inte går att svara på den frågan, alla bolag har sina avtal och "i princip omöjligt" sa han ofta.
En på tusen lät optimistiskt.

Tack snälla <3

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp