Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Fråga så ringer jag och frågar

Själva utbetalningen av tjänstepension går bra.
Det går i vissa väldigt sällsynta fall att utmäta själva försäkringen också.
Tack, så inget man kan erbjuda själv antar jag, att de utmäter själva försäkringen menar jag. Försöker bara hitta någon livlina i mitt kaos..

Tack, så inget man kan erbjuda själv antar jag, att de utmäter själva försäkringen menar jag. Försöker bara hitta någon livlina i mitt kaos..
Du kan ju be dom utreda, jag gissar att det utmäts kanske några enstaka per år, över hela landet, som uppfyller kraven.
Haft något fall där man bönat och bett att fått den utmätt för att slippa få huset sålt exekutivt, men det hjälpte inte

Du kan ju be dom utreda, jag gissar att det utmäts kanske några enstaka per år, över hela landet, som uppfyller kraven.
Haft något fall där man bönat och bett att fått den utmätt för att slippa få huset sålt exekutivt, men det hjälpte inte
Tack, misstänkte det, hade löst mina problem om de fick utmäta det.

Tack, misstänkte det, hade löst mina problem om de fick utmäta det.
Det hade kunnat löst problemen för rätt många. Å andra sidan skulle många bli i princip utan pension, de som går igenom livet skuldsatt, hela tiden få det som är avsatt för pension utbetalt och sluta med endast garantipension..
Det är någon lag från 1902 tror jag det är som reglerar det hela.

Det hade kunnat löst problemen för rätt många. Å andra sidan skulle många bli i princip utan pension, de som går igenom livet skuldsatt, hela tiden få det som är avsatt för pension utbetalt och sluta med endast garantipension..
Det är någon lag från 1902 tror jag det är som reglerar det hela.
Förstår det, i mitt fall tänker jag att jag är glad så länge jag kan betala av mina skulder fram till pensionen, ser ingen framtid ändå i mitt kaos. Får hitta andra lösningar.. Tack för alla svar.

Jag har extremt mycket pengar i min tjänstepension. När jag var skuldsatt så försökte jag få loss 20% för att betala mina skulder, men det gick inte. Det hade varit en bra lösning för mig, eftersom jag ändå haft en rejäl peng kvar.

Jag har extremt mycket pengar i min tjänstepension. När jag var skuldsatt så försökte jag få loss 20% för att betala mina skulder, men det gick inte. Det hade varit en bra lösning för mig, eftersom jag ändå haft en rejäl peng kvar.
Tack, har också mycket där, hade sett det som en befrielse att få loss det men verkar vara omöjligt som sagt :-(

Jag hade velat haft något liknande där att man kan ta ut tjänstepensionen när man vill. Antingen i en klumpsumma eller utbetalning per månad. Tar pengarna slut innan du går i pension då gör dom det. Men väljer du att ta ut pengarna i en klumpsumma så får du betala en viss skatt och du kan sätta tillbaka allting också. Ungefär som ett litet buffertkonto.

Jag vet, drömmar och visioner men ibland får man ha det:facejoy:

Jag hade velat haft något liknande där att man kan ta ut tjänstepensionen när man vill. Antingen i en klumpsumma eller utbetalning per månad. Tar pengarna slut innan du går i pension då gör dom det. Men väljer du att ta ut pengarna i en klumpsumma så får du betala en viss skatt och du kan sätta tillbaka allting också. Ungefär som ett litet buffertkonto.

Ja, drömma kan man göra :). Jag hade tänkt betala av alla skulderna med dem, orka inte ens tänka på livet som pensionär, lär väl inte överleva ända fram ändå.

Ja, de pengarna är verkligen låsta och för en viss summa är det bra, annars skulle nog många bli "fattigpensionärer". Jag sätter inte in några pengar alls längre på min tjänstepension utan sparar på annat sätt. Kan egentligen be om utbetalning från 58 års ålder, men jag avstår eftersom jag tjänar tillräckligt på mitt företag. Kan välja på hur lång tid som man vill ta ut pensionen på, men drar på det, så man vet om man är frisk. Tänker att blir man rejält dålig med cancer eller så, så blir det 5 år, annars är jag hyggligt frisk vid 68 års ålder så blir det nog livsvarigt.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp