- Meddelanden
- 4 159
- Mottagna reaktioner
- 4 066
- Poäng
- 2 617
- Vi har 2 ovan poster nyligen i forumet som jag är lite nyfiken på om det stämmer. Stämmer detta om att "ribban är sänkt" för att få skuldsanering (båda säger att dom har hört det av handläggare) så tänker jag att det kan vara ganska relevant information för många på forumet att bli uppdaterade på.
Det i och med att det förmodligen är tidskänsligt och innebär "ett tillfälligt tids-fönster" fram till att räntorna kommer ner tänker jag. Något som flera som vill ha skuldsanering på forumet med lite lägre skälighet/eller osäker om man har skälighet på marginalen, men har det otroligt tungt pga räntan har möjlighet att nyttja.
Även om det inte för mig personligen spelar roll just nu, så tänkte jag kolla om du har tid att ringa KFM och skuldsaneringsavdelningen någon dag och säga att du hört att: kravet har sänkts för att bli beviljad skuldsanering och undrar om det stämmer.
I så fall om det stämmer så kan det vara högst aktuellt att gå ut med det i en separat tråd på forumet, då det kan innebära ett guld-tillfälle för många som kämpat länge att ha en chans till att bli skuldfri.
Senast ändrad: