Fint av dig Myra. Vet du om KFM kan utmäta tjänstepensionen innan man går i pension, alltså att man erbjuder dem att ta det man hittills tjänat in (inte på det nuvarande jobbet dock), som betalning av skulder menar jag, när man får löneutmätning, vilket är oundvikligt i mitt fall har jag insett. Beloppen äger dock förra arbetsgivarna, inte av mig själv, alltså de är inte i mitt namn.Har märkt att många känner sig obekväma med att ringa telefonsamtal eller helt enkelt inte har tid.
Det sägs att många ungdomar t ex lider av telefonskräck.
För mig är det tvärtom, om jag mejlar och får svar så oftast kommer det följdfrågor eller att inte alla mina frågor besvarats utan bara den första o s v.
Så därför föredrar jag att ringa!
Sen när det kommer till Inkassobolagen så känner jag personligen att ett samtal/dialog (förhoppningsvis) ger mer än ett mejl.
Så jag har nu tänkt erbjuda här att den som vill ha svar på en fråga men inte själv vill ringa så ringer jag och försöker ta reda på svaret.
En variant av "Ring så spelar vi" fast "Fråga så ringer jag".
Kan tänka mig att det gäller mer allmänna frågor där ingen behöver röja upp sin identitet. Som t ex om vilka upplysningar det tas hos olika aktörer, vilka ger avbetalningsfria månader, vilka inkasso vissa skulder hamnar hos etc.
Självklart 100% gratis! Inga baktankar eller så. Bara en önskan om att få hjälpa andra och ge tillbaka till Forumet.
Det är fantastiskt att här finns så många som sitter på svaren på olika frågor men ibland kanske blir svaren motstridiga eller ingen vet exakt vad som gäller.
Då kan man skriva en fråga här i tråden och så kollar jag upp det.
Dock inga frågor om förbehållsbelopp, löneutmätning eller skuldsanering som kräver personliga uppgifter. Dessutom har vi vår @Lasseman som alltid kan svara på Kf relaterade frågor.
Följd fråga då. Kan KFM utmäta tjänstepension?Fint av dig Myra. Vet du om KFM kan utmäta tjänstepensionen innan man går i pension, alltså att man erbjuder dem att ta det man hittills tjänat in (inte på det nuvarande jobbet dock), som betalning av skulder menar jag, när man får löneutmätning, vilket är oundvikligt i mitt fall har jag insett. Beloppen äger dock förra arbetsgivarna, inte av mig själv, alltså de är inte i mitt namn.
Fint av dig Myra. Vet du om KFM kan utmäta tjänstepensionen innan man går i pension, alltså att man erbjuder dem att ta det man hittills tjänat in (inte på det nuvarande jobbet dock), som betalning av skulder menar jag, när man får löneutmätning, vilket är oundvikligt i mitt fall har jag insett. Beloppen äger dock förra arbetsgivarna, inte av mig själv, alltså de är inte i mitt namn.
Tror inte Kf utmäter tjänstepension men jag ringer och frågar om detta!Följd fråga då. Kan KFM utmäta tjänstepension?
Du är en ängel!Tror inte Kf utmäter tjänstepension men jag ringer och frågar om detta!
Du är bästTror inte Kf utmäter tjänstepension men jag ringer och frågar om detta!

Följd fråga då. Kan KFM utmäta tjänstepension?
Ring tidigt. Pga lite omdispinering av folk är det nu regelmässigt 1-1.5 timmas telefonkö förutom de första som tar sig fram. Rätt många får inte ens stå i kön.Tror inte Kf utmäter tjänstepension men jag ringer och frågar om detta!
Ok, vart hittar man dessa villkor, att det kan utmätas?De kan utmäta om villkoren medger detta, men aldrig mer än 50%.