Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Flytta utomlands

Hej , jag har en stort skuld typ 1.35mile , är olika lån : 3 st privatlån och 6 st sms:lån och 2 st kredit kort.
R:emember 500k
SevenDay 349k
Nordax 293k
andra är snabbtlån och kreditkort

Varje månad måste betala typ 20k bara skulder
Nu jag har jättesvårt att betala min ekonomi är helt krossat

Nu jag tänker flytta utomlands ,vet nån vad kan hända eller har nån erfarenhet vad ska jag göra ??

Hur ser inkomsten ut? Andra tillgångar?
Anta uc ff?
UC score?

Vad som kan hända om du flyttar utomlands? Det blir troligen ett annat klimat och eventuellt ett nytt språk att lära sig.

inkomsten 26.000
hyran ligger 4956kr
skuld betalningar 20K

DET ÄR JETTESVÅRT NU
Hur är det möjligt att du fått låna så mycket med den inkomsten? Hade du högre innan?
Även om du skulle få ett eller flera samlingslån skulle månadskostnaden vara högt, mellan 12-15000kr/m. Då baserad på 15 år återbetalningstid.
Att fly från skulderna kan kännas lockande men det kommer att påverka ditt liv ordentligt och kanske mer än att ta itu med de.
Du kan börja med att kontakta alla lånegivare och fråga om, betalningsfria månader, sänkt ränta, förlänga återbetalningstiden, tillfälligt amorteringsfritt eller fryst ränta. Använd pengarna till att släcka några krediter eller dyra lån så månadskostnaden minskar.
Om man inte kan minska utgifterna måste man kolla hur man istället kan öka inkomsterna.
-hyra ut ett rum om du har en bostad. Kan kännas jobbigt men under kortare perioder kan det fylla på kassan. Studenter betalar bra: 4-5000kr/m.
- extrajobb, det finns massor med möjligheter om du bor i eller nära en storstad.
- gör en insats och sälj ALLT som går att sälja. Begagnad marknaden är enorm. Kläder, skor, gamla telefoner allt går att sälja.

Hade jag inte haft familj och haft skulder på 2 miljoner drygt som du har så hade jag också flyttat utomlands och fått en nystart.

Det är ju bättre att leva fullt ut för säg 2500 netto i Spanien, Italien eller England än att i Sverige efter räkningarna är betalda leva på 2.000 kronor i 15 år.

Begår du ett grovt, riktigt grovt brott i Sverige som inte är mord är du ute efter 5-6 år i finkan (precis som i alla andra europeiska länder) men sedan är du liksom fri. Är du grovt skuldsatt i Sverige så är du utan sanering mer eller mindre handlingsförlamad i 10-15 år beroende på skuldernas storlek.

Hade jag inte haft familj och haft skulder på 2 miljoner drygt som du har så hade jag också flyttat utomlands och fått en nystart.

Det är ju bättre att leva fullt ut för säg 2500 netto i Spanien, Italien eller England än att i Sverige efter räkningarna är betalda leva på 2.000 kronor i 15 år.

Begår du ett grovt, riktigt grovt brott i Sverige som inte är mord är du ute efter 5-6 år i finkan (precis som i alla andra europeiska länder) men sedan är du liksom fri. Är du grovt skuldsatt i Sverige så är du utan sanering mer eller mindre handlingsförlamad i 10-15 år beroende på skuldernas storlek.
Hur länge ska ett undertecknat skuldebrev vara giltigt?
Vilka konsekvenser skulle en ytterligare lättnad, utöver skuldsanering, få för kreditmarknaden?
Att jämföra brottmål med civilmål är som det klassiska äpplen och päron.

Senast ändrad:
Hur är det möjligt att du fått låna så mycket med den inkomsten? Hade du högre innan?
Även om du skulle få ett eller flera samlingslån skulle månadskostnaden vara högt, mellan 12-15000kr/m. Då baserad på 15 år återbetalningstid.
Att fly från skulderna kan kännas lockande men det kommer att påverka ditt liv ordentligt och kanske mer än att ta itu med de.
Du kan börja med att kontakta alla lånegivare och fråga om, betalningsfria månader, sänkt ränta, förlänga återbetalningstiden, tillfälligt amorteringsfritt eller fryst ränta. Använd pengarna till att släcka några krediter eller dyra lån så månadskostnaden minskar.
Om man inte kan minska utgifterna måste man kolla hur man istället kan öka inkomsterna.
-hyra ut ett rum om du har en bostad. Kan kännas jobbigt men under kortare perioder kan det fylla på kassan. Studenter betalar bra: 4-5000kr/m.
- extrajobb, det finns massor med möjligheter om du bor i eller nära en storstad.
- gör en insats och sälj ALLT som går att sälja. Begagnad marknaden är enorm. Kläder, skor, gamla telefoner allt går att
Hur länge ska ett undertecknat skuldebrev vara giltigt?
Vilka konsekvenser skulle en ytterligare lättnad, utöver skuldsanering, få för kreditmarkmaden?
Att jämföra brottmål med civilmål är som det klassiska äpplen och päron.

Vad menar du med ``riktigt grovt brott`` ? jag har skuld 1.33 miljon och jag tänke släppa alla o flytta utomlands , kan jag bli efterlyst ??

Varför ens lämna landet till en okänd äventyr?!
Sluta betala bara och lämna allt skit till kfm. Du överlever med löneutmätningen alternativ skuldsanering och är fri efter 5 år, precis som vissa här. Förstår inte tanken. Det blir iaf samma första konsekvens: kfm sen betalningsanmärkningar. Du ska inte bli häktad pga skulderna till bankerna.
Well, vi skattebetalare betalar för er men skitsamma.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp