Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Fairlo från himmel till rätt ned i källaren.

Inte längre. De har hårda krav nu så du var bara lycklig. Nu måste man ha 1 bisnode ff bara under 12 månader för att låna max 30tk inget mer vilket är helt sjukt och nästan omöjligt för de flesta.
Jag håller fullständigt att de har blivit sämre, man förändrar inte så radikalt under en kort period
Om du inte aktivt ansöker om lån eller annat under ett år är väl 1 förfrågan inte sjukt överhuvudtaget?

Fairlo har skjutit sig själva lite i foten genom att bevilja MASSOR av människor 100k när det blev möjligt, sen undan för undan så har de insett att de är ”för snälla” kanske och måste ha lite hårdare krav
Jag tycker inte fairlo blivit sämre, däremot så har de mycket att lära sig när det kommer till att hantera kunder, är ju självklart att en trogen kund som har skött sina betalningar ska värderas högre än en nykund som du inte vet om hen kommer betala i tid.

men fortfarande så är Fairlo bland de bästa på marknaden när det gäller ränta, jag har 100k där och betalar 1747kr per månad
Det är faktiskt riktigt bra, jämför med lumify tex

deras nya tjänst lösa är en jättebra idé men den verkar inte färdig
Kanske om 1 år så lirar den bra om den är kvar då

förstår om folk blir förbannade när de har tänkt Levla och väntat på att få chansen men i slutändan så är det bolaget som bestämmer, men 30k Max för befintliga kunder är horribelt faktiskt !
även kraven är sjukt höga numera det håller jag med om

säg att fairlo kanske har 3000 kunder tex
Om alla dem ska ha en kredit på 100k så måste bolaget ha 300 miljoner att låna ut,
Det känns inte hållbart helt enkelt och är nog anledningen till att de stramar åt nu om jag får gissa

Också chattat med dem nu, bekräftade att man inte kan levla belopp över 30k. SKIT jag hade två dagar kvar tills jag bara hade en Bisnodeförfrågan på 6 månader och hade en perfekt utstakad plan på att få ekonomin på fötter igen.
Du kan inte levla men kan fortfarande utöka löneutrymme till 100.000kr.

Är du befintlig kund så kan du inte komma över 30K längre. Alltså inte utöka till 100K
Om du slutbetalat och avslutar. Sen komma tillbaka och söka så möjligtvis kan du komma till 100K

Jag förstår inte logiken i det här, nya kunder får låna 100.000 - "befintliga" kunder som skött sina betalningar och har lån på 30.000 får inte höja till 100.000?

Är inte det aningen märkligt? Rent logiskt så borde väl dom som ha 30.000 ha en fördel ur ett kreditgiveri eftersom att Fairlo då kan se att dessa kunder sköter sina betalningar?

Riktigt märkligt.

Jag förstår inte logiken i det här, nya kunder får låna 100.000 - "befintliga" kunder som skött sina betalningar och har lån på 30.000 får inte höja till 100.000?

Är inte det aningen märkligt? Rent logiskt så borde väl dom som ha 30.000 ha en fördel ur ett kreditgiveri eftersom att Fairlo då kan se att dessa kunder sköter sina betalningar?

Riktigt märkligt.
Håller med 100%. Borde vara tvärtom att man får höja över tid om man har kreditbetyg för det som 'lojal kund'

Är du befintlig kund så kan du inte komma över 30K längre. Alltså inte utöka till 100K
Om du slutbetalat och avslutar. Sen komma tillbaka och söka så möjligtvis kan du komma till 100K
Så bakvänt.

Någon som testat att göra uttag när man redan är beviljad 100k från tidigare? Spärrat där?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp