Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Erfarenhet av creditstar

Det mest sorgliga i denna ”kråksång” är detta med att löneutmätningen verkligen kan komma att bli ett regelrätt ”livstidsstraff”... Ja, ja vet att @Lasseman inte håller med mig om definitionen, men så ser iallafall jag på löneutmätning, dvs. som ett STRAFF !!

Varför ser jag det som ett straff?! Jo, för Din lön är helt fråntagen Dig att hantera bortsett från det mest basala för att överleva. Inga betalfria månader medges. Behöver man nödvändiga saker åtgärdade såsom tandvård eller nya glasögon, så ska KF ha in intyg från berörd givare att det är ett nödvändigt ont & att det är den billigaste åtgärden.
Detta är så fruktansvärt förnedrande att jag blir helt paralyserad av enkom tanken.
Saker händer i våra liv mest hela tiden, allt ifrån att dammsugaren eller tv:n kraschar, att ditt älskade husdjur (som är ditt allt & som Du bara inte kan ge upp) blir sjuk och behöver vård, men för dessa kostnader medges ingen respit... :(

Jag VET MED ALL SÄKERHET att mitt psyke inte kommer fixa en långvarig löneutmätning år in - år ut utan någon form av lättnad... Ett par år - absolut, men inte mer än så. Då kommer ja tyna bort... det är en sak som är säker :(

Så håll Er borta från KF är mitt innerliga råd till Er ❤️ Så här med facit i hand !

Senast ändrad:
Syrran det var bra att du berättade för mannen, jag hoppas jättemycket att det löser sig. Vi får skriva en bok ihop du och jag om att bli spelberoende och dra in storkovan, fixa fransarna dra till Mallorca ;)

Det mest sorgliga i denna ”kråksång” är detta med att löneutmätningen verkligen kan komma att bli ett regelrätt ”livstidsstraff”... Ja, ja vet att @Lasseman inte håller med mig om definitionen, men så ser iallafall jag på löneutmätning, dvs. som ett STRAFF !!

Varför ser jag det som ett straff?! Jo, för Din lön är helt fråntagen Dig att hantera bortsett från det mest basala för att överleva. Inga betalfria månader medges. Behöver man nödvändiga saker åtgärdade såsom tandvård eller nya glasögon, så ska KF ha in intyg från berörd givare att det är ett nödvändigt ont & att det är den billigaste åtgärden.
Detta är så fruktansvärt förnedrande att jag blir helt paralyserad av enkom tanken.
Saker händer i våra liv mest hela tiden, allt ifrån att dammsugaren eller tv:n kraschar, att ditt älskade husdjur (som är ditt allt & som Du bara inte kan ge upp) blir sjuk och behöver vård, men för dessa kostnader medges ingen respit... :(

Jag VET MED ALL SÄKERHET att mitt psyke inte kommer fixa en långvarig löneutmätning år in - år ut utan någon form av lättnad... Ett par år - absolut, men inte mer än så. Då kommer ja tyna bort... det är en sak som är säker :(
Ser det också som ett straff! Och jag har också hund! Veterinär vård behövs och hur fixar man det med löneutmätning! Man är i deras klor för lång tid framöver! Om det ändå kunde vara någon eller några betalningsfria månader på år så man får lite andrum!
Kan förstå känslan av att känna sig totalt mindervärdig!

Skriver under ifrån början till slut på Kimsans inlägg ovan.
Får man inte skuldsanering och har ett stort skuldberg med höga räntor - ja då är man fast på livstid i skitet.

Men Kimsan hur ser det ut för dig, tar du dig runt? Jag har missat om du har löneutmätning eller inte. Jo jag är livrädd att min älskade katt ska bryta foten eller något för jag skulle inte lämna henne att ha ont för att jag slösat.

Ja, jag har några ess i rockärmen som håller mig uppe.
* 1 stycke bil som kan säljas för 70k,
* 2 skatteåterbäringar borde dimpa in på oss båda i hushållet som kan bli en liten summa.
* Saker som ligger som kan säljas för cirka 25k.
* Mannen får randomly oanmälda arvsummor i förväg. Inget på ett år men kan hända.
* Min mamma låter oss hyra huset gratis. Jag betalar in 2000 per månad men det drar hon istället av på ett lån jag har till henne.
* Eventuellt samlingslån om vi sköter oss till slutet av maj
* Jag har fått heltidsjobb för någon månad sen.
Så allt som allt kan det lösa sig men är över 1 miljon på två så det kan gå either way - just nu har det gått lite back, bara liten lön i januari p.ga. efterskottslön och ingen inkomst i januari för mig genererade några lån för jag var för trött för att orka sälja allt. Har tagit tag i det nu.
Det sista du skriver här är bra argument för en hyggligare betalplan tror jag, prata med dem.

Får man inte skuldsanering och har ett stort skuldberg med höga räntor - ja då är man fast på livstid i skitet.

Shit, känner svetten komma krypandes, är jätteosäker på om jag kommer klara det. Hur blir man av med 250k sms lån ungefär. Känns som att allt man gör är så futtigt. 60 kronor in någonstans sen köper man en lunch så har man förlorat pengarna.

Jaaaa :( även med nästan 20.000kr/mån i utmätning, men dessvärre självklart med de mest absurda lånen & räntor därefter, så kommer min situation bli just det... livslång utmätning ! :(

Men Kimsan hur ser det ut för dig, tar du dig runt? Jag har missat om du har löneutmätning eller inte. Jo jag är livrädd att min älskade katt ska bryta foten eller något för jag skulle inte lämna henne att ha ont för att jag slösat.
Visst tänker man så om något händer! Blir påtagligt vad man ställt till med våra älskade husdjur betyder ju allt!
Om jag var med i lyxfällan skulle jag få så mycket bannor över mitt beteende man skäms varit ego fast inte medvetet och inte velat göra någon illa! Men tyvärr har man gjort det!!

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp